Viata

Posta Romana cu bune si rele…

Am trimis coletele de la concurs cu Posta Romana… toate bune, cred ca toata lumea, care a vrut premiul l-a ridicat de la oficiul postal cel mai apropiat.

Ieri gasesc in cutia postala un aviz cum ca am primit o scrisoare recomandata, ma duc azi la prima ora la posta si imi zice ca a plecat pe retur ca a venit pe 20 si ei nu tin mai mult de 10 zile… dar frate 10 zile lucratoare n-au trecut de pe 20.2.2013, dar n-ai cu cine sa te certi fiindca nici macar nu stiau de unde sau de la cine era.
Adica daca primesc o scrisoare sau orice altceva, cred ca e confidential sa aflu de la cine!
Intrebarea zilei este: Mi-a trimis cineva o scrisoare prin Posta Romana?

Tagged ,

25 thoughts on “Posta Romana cu bune si rele…

  1. Sper sa dezlegi misterul in cele din urma. Eu prea trimit colete. Si nici nu primesc. Deh, vezi daca nu particip la concursuri. :))

      1. Era o gluma, Pato. Mesajul era ca speram sa se rezolve problema ta, nedumerirea ta. 🙂
        Dar de acum incolo o sa incerc sa nu mai fiu pe langa subiect daca atat de tare te dernajeaza. 🙂
        O zi buna!

  2. Presupun ca esti sau erai destul de nedumerit. Acum, mie nu mi s-a intamplat, asa ca nu te prea pot ajuta. Insa iti urez noroc in a afla cine este respectiva persoana care a trimis scrisoarea.

  3. Sa fiu sincer, uneori cred ca posta Romana are succes vechimi sale, altfel spus e pentru mosi.
    Nu cred ca mai mult de 2 din 10 coletele comandate de mine vin prin posta.
    Eu observ ca curieratul e cam la moda, avand in vedere ca fan curier are un depozit la cateva sute de metri de langa mine…

    1. Este bine, posta e la 2 pasi de mine… daca aveam si eu vreun centru de curierat, dar la mine in oras toate sunt la periferie.

  4. De bune as putea sa zic doar pretul de rau cred ca exista o lista. Ma gandesc sa scriu cat de curand despre intamplarea mea din decembrie. Merita un articol, mi-au cam stricat ziua.

  5. Ma feresc ca dreaqu de tamaie de serviciile postale din Resita … prefer sa platesc mai mult la curieri dar sa nu am de-a face cu toate patachinele de acolo.

    1. Esti un om patit? Pe langa faptul ca aveam foarte multe colete de trimis cand am trimis(era latura financiara) au ajuns toate unde trebuie.
      Dar nu inteleg ce a fost cu scrisoarea pe care trebuia sa o primesc 🙁

  6. pana acum ma laudam ca n am avut nici un incident cu posta romana, am preferat o intotdeauna pentru colete si toate au ajuns cu bine in diferite colturi de tara. astazi insa… sunt foc de suparare si pe unii si pe altii. un colet de valoare se plimba nu se stie pe unde intre braila si sibiu, altul se plimba intre botosani si saveni cu un curier de cateva zile. asa ca… in cine sa ai incredere? si unii si altii gresesc se pare.

    1. Da, nu este o regula insa la curier mai dai un telefon iti mai da un telefon mai afli ce si cum. Dar la posta mi s-a spus ca nu au informatiile asupra identitatii plicului pe care trebuia sa-l primesc… adica cum vine asta?

      1. Ai mai aflat ceva despre identitatea expeditorului? Eu chiar acum am scris la ANCOM despre problema asta, pentru ca il consider un abuz. Adica, daca primesti un aviz pentru o recomandata nu ai dreptul sa stii de la cine este si nu ai dreptul sa decizi daca o ridici sau nu? Mi se pare abuz. Am solicitat articolele de lege care reglementeaza aceasta practica. Si in situatia in care intra pe retur si cu atat mai mult atunci cand recomandata este inca in termen, este aberant sa spui ca nu stii de la cine este sau ca nu vrei sa spui de la cine este. In conditiile in care ORICE se stocheaza intr-o baza de date?? Cand s-o privatiza, poate ca vom beneficia si noi de servicii si nu de porcarii… Am sa repostez cand primesc raspunsul de la ANCOM.

    1. esti cel mai fericit probabil, dar sunt mai ieftini :D, dar cred ca o sa consider ca sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine.

  7. Revin. Iata, aceasta este sesizarea pe care am facut-o la ANCOM:
    “Buna ziua,
    Va scriu cu rugamintea de a-mi indica articolul de lege, sau orice tip de reglementare oficiala prin care Posta Romana este indreptatita sa restrictioneze accesul cetateanului roman la informatiile privitoare la expeditorul unei recomandate, in situatia in care destinatarul nu este gasit la adresa de destinatie si este instintat printr-un aviz.
    Pana cand aceasta practica nu se va dovedi ca avand la baza un articol de lege care sa o reglementeze intocmai, o voi considera ca fiind abuziva si incalcand drepturi fundamentale si libertatea de a decide.
    Pentru a evita intrebari lamuritoare ulterioare, exemplific: primesc recomandata, nu sunt acasa, gasesc aviz in cutia postala, merg la oficiu unde doresc sa aflu cine este expeditorul recomandatei ca sa pot decide daca ma intereseaza sa o ridic, ba mai mult, sunt nevoita sa-mi exercit dreptul de a-mi apara propria persoana impotriva unui expeditor rau-voitor care prin expeditia cu pricina mi-ar produce daune greu reparabile.
    La oficiu mi se refuza acest drept si mi se comunica faptul ca voi afla cine este expeditorul numai dupa ce voi ridica recomandata. Adica numai dupa ce prejudiciul este deja produs, de fapt.
    Doresc sa stiu ce articol de lege, de ordonanta, de regulament intern prevede acest lucru in mod expres.
    Va rog sa faceti toate trimiterile necesare lamuririi acestei situatii, trimiteri atat la legile romanesti cat si la reglementarile europene si astept ca raspunsul sa-mi fie comunicat in timpul standard prevazut.
    Pentru a evita sa fiu redirectionata a inainta reclamatie catre Posta Romana, va subliniez faptul ca va transmit aceasta solicitare, in urma incercarilor repetate de a afla aceste informatii direct de la institutia in discutie si in urma refuzului abrupt si lipsit de orice urma de profesionalism pe care l-am primt de la departamentul juridic al Postei Romane.
    Precizez ca nu doresc sa fiu amanata prin comunicari dese si lipsite de substanta, considerand ca v-am pus la dispozitie absolut toate informatiile care va sunt necesare pentru identificarea rapida si exacta a textelor de lege pe care vi le solicit.
    Daca totusi considerati ca exista elemente relevante pe care nu vi le-am adus la cunostinta, va stau la dispozitie pentru lamurirea lor.
    Va multumesc.”

    Si acesta este raspunsul primit:
    “Stimată doamnă,
    Ca urmare a adresei Dvs. înregistrată la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) cu numărul de mai sus, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
    În prezent, activitatea de furnizare a serviciilor poştale este reglementată, în principal, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, dar şi prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, cu modificările şi completările ulterioare[1].
    Actele normative indicate mai sus nu cuprind prevederi specifice cu privire la obligaţia furnizorilor de servicii poştale de a comunica destinatarului identitatea expeditorului, astfel încât destinatarul să poată decide dacă acceptă sau nu primirea recomandatei respective.
    Menţionăm însă că exista posibilitatea ca un furnizor de servicii poştale să nu cunoască identitatea expeditorului, având în vedere prevederile pct. 3.9.2. şi 3.9.3 din Anexa nr.1 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007, cu modificările şi completările ulterioare:
    “3.9.2. Furnizorul are obligaţia de a prelua [de la expeditor] trimiterea poştală, înregistrată sau neînregistrată, chiar dacă aceasta nu are înscris numele/denumirea sau adresa expeditorului.
    3.9.3. Prin excepţie de la prevederile pct. 3.9.2, în cazul trimiterii poştale care face obiectul serviciului mandat poştal pe suport hârtie ori a serviciului ramburs, furnizorul are obligaţia de a prelua trimiterea poştală numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare”.
    Totodată, vă punem în vedere faptul că, potrivit art. 2, pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.13/2013, “serviciile poştale” reprezintă „serviciile ce constau în colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale”, iar potrivit pct. 8 “livrare – operaţiunea de predare de către furnizorul de servicii poştale a trimiterilor poştale”
    Mai mult, în conformitate cu prevederile pct. 3.2.1 din Anexa nr.1 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007, “3.2.1. Serviciul poştal standard constă în preluarea de către furnizor a trimiterii poştale şi în predarea acesteia în aceeaşi stare la adresa destinatarului, într-un anumit termen şi în schimbul unui tarif”.
    Potrivit pct. 3.10.2. din acelaşi act normativ, „Predarea trimiterii poştale care face obiectul serviciului ramburs, al serviciului confirmare de primire, al serviciului de trimitere recomandată sau al serviciului de trimitere cu valoare declarată se realizează numai într-unul din următoarele moduri:
    a) la adresa indicată de expeditor, personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
    b) la punctul de contact deservit de personal, personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală, după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunţe sosirea trimiterii poştale.” Prin urmare, conform normelor sus-menţionate, furnizorii de servicii poştale sunt obligaţi să depună toate diligenţele necesare pentru livrarea la adresa destinatarilor a trimiterilor poştale preluate de la expeditori. Desigur, această obligaţie a furnizorului de servicii poştale nu exclude dreptul destinatarului de a refuza primirea trimiterii poştale ce îi este adresată, dar acest refuz trebuie să intervină în momentul încercării efective de predare a respectivei trimiteri poştale, nu anterior ca urmare a comunicării de către furnizor a identităţii expeditorului.
    Cu stimă,
    Preşedinte,
    Marius Cătălin MARINESCU”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *