advertise, Cugetari, Sport

Vă împărtășesc din piticii mei

Sunt lucruri, în general, care țin de bun simț, dar în practică nu sunt aplicate.

Am pitici care fac hore când văd anumite anomalii în societate și iartă-mă Doamne dar văd zilnic destule.

Cea mai recentă care mi-a apărut în cale, chiar acum câteva clipe, este următorul aspect:

Nu înțeleg cum este posibil să nu fie reglementat modul în care se fac sponsorizările, în general.

Adică, există anumite domenii care nu ar trebui să poată sponsoriza alte domenii, fiindcă apare o situație sensibil injustă.

Nu văd corect ca o companie de pariuri sportive să poată să sponsorizeze echipe sportive, fiindcă acolo există un conflict de interese…sau poate sa devină unul.

Pariul pentru succes

Acesta este doar un exemplu, firește există echipe mari care sunt sponsorizate de coloși ai industriei de pariuri sportive.

E drept că învârt mulți bani, poate prea mulți bani și vor să câștige o vizibilitate cât mai mare. Însă lucrurile ar trebui reglementate, fiindcă pot apărea premisele unor situații care pot condiționa rezultatul sportiv.

De ce nu sponsorizează construcția de școli și spitale?

Răspunsul este unul intuitiv. Ai alege ca business, să apari o singură dată într-o știre în fața publicului (potențial client)  sau să apari săptămânal minim 90 de minute, sau chiar mai mult dacă joacă echipa în mai multe competiții. Eventual logo-ul tău poate să apară în prime time/prima pagină, atunci când un jucător cade din picioare când iese din incinta unui restaurant.

E relativ simplu. Dar tot nu mi se pare normal.

E ca și în situația în care industria de tutun promovează evenimente dedicate tinerilor, eventual sub 18 ani.

Am observat că industria tutunului a devenit destul de aprig reglementată în ceea ce privește publicitatea. Îmi amintesc de Marlboro care era sponsorul celor de la Ferrari, în cea mai cunoscuta competiție automobilistică din lume Formula 1, înainte de 2005. Acolo chiar nu văd a fi existat un conflict de interese, doar că dacă un brand de băuturi alcoolice ar realiza o astfel de campanie atunci mesajul ar fi iarăși unul extrem de greșit… să promovezi băutul de alcool la volan.

Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.