Viata

Cu tigaia prin service-uri

Am un Opel CORSA de prin 2014, mașină ieșită din fabrică prin noiembrie 2002. Clar am mai ajuns pe la reparații cu ea. Și știți cum este, când nu ai prea mulți bani cauți și tu chilipirurile când e cazul.

Opel Corsa

Când am cumpărat mașină am mers la un cunoscut service multi marcă în toată țara. Și-au făcut treaba decent. Prețul a fost cât a fost nu a mai contat, ideea e că am rămas mulțumit. Am revenit în service la câteva luni distanță cu o problemă, au rezolvat…dar mi-au lăsat și o coadă. Neglijent sau voit mi-au rupt o sondă de ulei. Nefiind prea costisitor am cumpăratat-o și montat-o cu ajutorul unui vecin în fața blocului. Nu am mai călcat pe la ei.

Mașina e un benzinar 1.2 cu 75 de căluți (bătrâni de acum, ar zice unii mârțoage) dar a fost și este foarte silențioasă. Ei bine pe la 10000 km, cam la un an distanță de la cumpărare a apărut un zdrongănit ca de diesel. A trebuit să mă ocup de distribuție. M-am interesat în stânga, în dreapta și v-am ajuns la un mecanic, care după muncă mai făcea ciubucuri la curte. Băiatul a făcut treabă bună, cam scump mi s-a părut în cele din urmă adică cred că m-a ajuns cam ca la un service de cartier… Cel puțin așa cred. Am mai revenit la el cu niște burdufuri sparte, le-a înlocuit. Treabă bună!

A uitat mecanicul meu să-mi transmită că ar fi obligatoriu, daca nu recomandat, să fac geometria la toți… Rezultatul, am ajuns la sârmă cu un set de cauciucuri noi. Am avut o pierdere de câteva sute de lei. Nu am mai apelat la serviciile lui.

După atâția ani, au cedat și cablul de la frâna de mână dar și tronsonul de evacuare cu tobă cu tot. Schimbat la un service multi marcă cu răspândire regională (Galați-Braila). Făcut treabă bună pe jumătate, la cuplarea flanșei de pe motor unde avea 3 șuruburi unul s-a rupt.. și nu s-au sinchisit să-l scoată să-l înlocuiască. Plus niște vorbe aruncate de angajați, “că sunt sătui de tigăi” și pretențiile proprietarilor.

Și nu era din partea unui mecanic sau ajutor de mecanic ci a șefului de atelier. M-am abținut să-i zic că dacă nu ar exista mașinile astea, nici businessul unde lucrează nu ar exista și probabil nici locul lui de muncă. În definitiv nu cred că se duce vreun proprietar de mașină nouă și în garanție la ei… Dar știți voi e la modă să ai mucii la nas și în loc să te ștergi îi bagi în gură și îi molfăi.

Problema a recidivat, firește din cauza șurubului lipsă. Am ajuns într-un service pe care îl consideram premium în Galați. Am zis măcar poate dacă dau un ban mai mult primesc și servicii mai de calitate. Ciudat este că toți cunoscuții mei se fereau și se feresc incontinuare de el, eu cred că nejustificat.

Am fost de atunci de nenumărate ori cu diverse probleme mai mari sau mai mici, oamenii mereu și-au dat silința. Nu am auzit niciodată aprecieri de față cu clienții că mașina ar fi nu știu cum sau nu știu ce. Nu aluzii, nu jigniri. Adică știm cu toții de ce suntem acolo, fiindcă asta ne permitem. Nu avem nevoie să se facă bășcălie mai ales când lucrezi pe banii mei, a săracului cu tigaia.

Sincer să vă zic au un preț mai mare pe manoperă dar niciodată nu am simțit că mă fură, mereu au fost transparenți și mi-au adus opțiuni mai ieftine, mai scumpe. Iar orice modificare de cost mi-au comunicat-o de cum a apărut telefonic ca să știu la ce mă aștept. Acum să vă mai zic ceva, cred că au preț mai mare pe ora de manoperă, dar prin comparație cu alte lucrări din alte service-uri cred totuși că taxează timpul efectiv…iar ceilalți încărcau nota cu timp suplimentar.

Am deja câțiva ani de când lucrez cu ei, fiindcă la vârsta pe care o are mașina din când în când e firește să mai ajung în la mici retușuri. Sper să nu se schimbe nimic în politica practicată până acum!

Cred că voi mai trage de mașină un an sau doi, cel puțin așa zic de ceva timp…dar chiar nu vedem în orizontul apropiat un buget pentru a o schimba.

Tagged , , ,

2 thoughts on “Cu tigaia prin service-uri

    1. Mai, având bebe mic sincer mă gândesc și la siguranță. E drept că nu am avut incidente care sa mă sperie… Dar nimeni nu planifică un accident.

      Asta ar fi un considerent, doar că momentan prin oraș zic că e safe și mașinuța asta, fiindcă totuși nu se circulă cu viteză.

      Ar mai fi și uzura morală, incep să apară zone de rugină, mai caut sa o “îngrijesc” cum se cuvine dar ce să-i faci, face majoratul in 2 luni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.