Blogging

Două recomandări în blogging

Aveam în gând să scriu ceva despre familie, dar am văzut că a prins mai bine la public ultimul articol despre blog. Nu mă voi axa neapărat pe ce prinde la public aici pe blog, voi continua să scriu despre cum percep eu realitățile, în care mă învârt firește!

Azi am două recomandări pentru cei care produc conținut, mă adresez mai mult celor care scriu dar poate fi asimilat și de vloggeri, podcasteri, instagrameri, influenceri, etc.

1. Păstrați un echilibru între contentul obișnuit și cel de advertising, adică cel plătit.

2. Evaluați-vă corect munca (aici trebuie să gândiți ca un freelancer, care trăiește din asta). Căutați-vă locul în piață, nu vă vindeți pe doi lei!

Aplicând cele două recomandări, reguli veți observa că lucurile se echilibrează relativ natural.

Să vă spun de unde a pornit ideea acestui articol. Căutând prin blogosferă, foști camarazi de arme am observat că mulți au renunțat la blogging sau la proiectele de care se ocupau pe vremea când eram și eu mai activ pe aici. Partea cealaltă, cea care a rămas pe metereze au căzut în “boala monetizării”. Bine, nu toți dar mulți!

De ce scriu astea?

Publicul s-a cizelat. Este ok să scrii pentru bani, chiar și din perspectiva cititorului, fiindcă înțelege că ai nevoie de ceva motivație și totodată resurse să poți face asta. Nu interesează pe nimeni în ce investești tu banii, dar știe că ai face treabă mai bună având: un laptop mai bun, o cameră foto, un telefon mai de Doamne Ajută, o vacanță să îți mai deschidă orizonturile și de ce nu plata unor utilități.

Am amintit o serie de nevoi pentru care însumând prețurile fiecăreia ajungem la o sumă impresionată.

Este de bun simț să înțelegi și tu, cel care care produci content că cititorul se așteptată la ceva de la tine. Dacă eu cititorul intru la tine pe blog să citesc ce păreri mai ai despre diverse subiecte și găsesc 9 articole publicitare, eventual fără nici o semnătură din partea ta, mă pierzi ca cititor.

Din ce am putut observa, firește în timp, la mine pe blog dar și la alte proiecte este că pentru a rămâne într-o zonă moderată ca echilibru ar trebui să păstrezi un 10% pentru zona de advertising.

Asta înseamnă să dedici un articol din 10 pentru zona de articole plătite. Ei bine în practică, observ că s-a ajuns să se publice 9 articole primite că guest posturi publicitare și pe al zecelea abia să-l muncești tu.

Aici pierde toată lumea, creatorul, cititorul, chiar și cei care plătesc pentru serviciile de blog fie și doar din considerentul SEO.

Spuneam că acele două recomandări utilizate simultan, creează un echilibru.

Nevoile tale rămân aceleași, sincer nu știu dacă văzând la duzină spațiu pe blog te avantajează. Cel puțin nu cred că le acoperă în vreo formă sau alta. Dar dacă ai câștiga mai mult, vânzând la adevărata valoare? Ai avea mai mult timp să produci articole de valoare, lucru ce va dezvolta blogul.

Dacă vin la tine sa cumpăr publicate și nu văd altceva decât un catalog publicitar, prețul oferit va fi pe măsură. Dacă tu produci calitate, voi fi nevoit să accept condițiile financiarele dacă vreau sa apar la tine în proiect.

Scrii mai puțin “bullshit” rezultă o corecție de preț în sus.

Corecția de preț dacă o menții și trebuie să o menții îți satisface nevoile și te previne în a mai scrie mult “bullshit”. Dar vor apărea oportunități și trebuie să fii ferm să le programezi în așa fel încât să te ții de program iar pe unele chiar să le refuzi.

Greu, dar nu imposibil!

Lung este drumul și anevoios

Tagged , , , , , ,

4 thoughts on “Două recomandări în blogging

  1. Și eu mă regăsesc, dar am să las câteva clarificări aici.

    Nu scriu atât de des pe blog pentru că produc conținut pentru o agenție cu care lucrez. Scriu zilnic minim 5-6 articole, uneori chiar și 20. Este greu să mai ai poftă de scris după ce ai făcut asta toată ziua.

    Articolele comandate, cele de pe care mai câștigăm ceva bănuți, ne vin pe email sau prin diferite platforme. Alegem dacă le postăm sau nu. Dar pentru că este singura modalitate prin care îmi monetizez blogul personal, aleg să le postez. Oricum am rărit cât am putut de mult advertorialele pe blog.

    Eu am o politică – articolele plătite nu le promovez în social media și încerc să scriu cât mai multe articole curate după unul plătit.

    1. Alex, nu am și nu am avut intenția să arăt pe cineva cu degetul. Fiecare își face singur strategia, asta dacă are una. Idee este să înțeleagă că există niște bune practici. Eu am mers întotdeauna pe strategia prezentată mai sus. Când nu ai advertoriale, că se mai întâmplă din când în când să nu fie bugete prin piață poți se poate compensa cu ceva afiliat marketing (astea fiind la dispoziția tuturor oricând).

      Nu este ușor, tocmai de aceea și eu percep anumite beneficii fiindcă este singurul mod de a aduce bani în proiect. Unii nu înțeleg asta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.