Blogging

Declinul unui blog. Povestea blogului pato.ro

Povestea incepe prin vara lui 2010. “Ambiționat” de finalizarea liceului, mă plictiseam pe forumuri, cineva pe un forum mă vede mai băgăcios în seamă și îmi recomandă să-mi fac un blog. Vreo câteva zile am căutat să văd ce înseamnă, ce implică asta.

Am găsit cele două platforme mai serioase gratuite de la acea vreme Blogspot și WordPress. Blogspot mi s-a părut mai de încredere fiindcă aparținea de Google, știți voi încrederea creată de un brand. Am scris vreun an de zile. Aberam zilnic că să zic așa și a apărut un cuplu în peisaj, care m-au sfătuit și chiar m-au ajutat să duc totul la alt nivel. Am trecut pe WordPress, cu domeniu și host propriu (vreo câteva luni m-au găzduit ei).

Urmând sfaturile lor blogul a atins obiective pe care nici nu mi le propusesem. Pur și simplu scriam, zilnic, aberam în viziunea multora dar aberațiile aveau ecou. Se vedea în trafic, în afișări, comentarii și chiar și în colaborări sau evenimente organizate pe blog.

Cam așa arată treabă, se vede că după patru ani de muncă rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Chiar și Page Rank-ul era 4 pe vremea aceea, acum parcă este 3.

Ideea este că prin 2014 am început munca și în același timp și studiile de master. Lucram toată ziua în șantierul naval, apoi fugeam după muncă la cursuri. Făceam și o navetă zilnic de +20km. Numai să scriu pe blog nu-mi mai ardea când ajungeam acasă.

Chiar dacă aveam subiecte, nu găseam timpul și energia să le transpun în rânduri într-un articol. Am mai scris sporadic, dar am avut și perioade de un an de zile în care doar mai verificam blogul să fie online lunar, ca să nu plătesc hosting-ul degeaba.

Anul acesta chiar dacă pare că am mai multe vizite din statica prezentată, nu voi atinge numărul de vizitatori pe care i-am avut anul trecut. Probabil este puțin salvată statistica de faptul că am început să scriu prin septembrie. Altfel ar mai fi raportat o scădere de 25-35%.

Ideea este că dacă muncești poți să fii sus, cât de sus se poate, dacă muncești cu cap poți încă să optimizezi rezultatele foarte mult. Dar dacă faci ce îți place nu vei simți că muncești o zi în viață.

Problema este că eu nu m-am văzut câștigându-mi existența din activitatea asta. Lucru dovedit de mulți alți bloggeri, care au renunțat la proiectele lor făcând lucruri conexe, blogul constituind doar o trambulină spre o poziție de “social media manager”. Revenind pe el doar când nu mai ocupau o poziție dătătoare de venit.

Sunt câțiva care trăiesc din asta, dar cere sacrificii, nu sunt mulți.

Dovada că nu prea se trăiește din scris este și berea TNR (Times New Roman)! Am primit-o ieri ca un giveway de la Vlogul de Vineri și Casa Berarilor Artizani.

Tagged , , ,

10 thoughts on “Declinul unui blog. Povestea blogului pato.ro

  1. Sunt fluctuații în fiecare perioade. Poți reveni unde ai fost, la același nr. de unici. Doar dacă vrei asta.

    Ca să nu fiu și să nu par supra-mega-optimist aș mai relata o anegdotă: “Pe vreme de furtună marinarul pesimist plânge, cel optimist așteaptă să se îndrepte vremea, iar cel realist ajustează velele. Asta așa…ca să fiu puțin în ton și cu tematica blogului.

    1. Firește că totul pleacă de la ceea ce vreau sa fac cu el. Ideea este că uneori nu pot neglija alte priorități pentru el. Clar, dacă va mai exista pe la pensie internet voi fi aici cu povesti. Momentan, încerc pe cât posibil să fac ce pot fiindcă oarecum am ceva mai multa lejeritate in perioada aceasta.

    1. Nu sunt chiar așa în vârstă, mai am câteva zile până la a schimba prefixul…dar sper sa prind și să mă bucur de ea cat mai multi ani sănătoși.

    1. Și la mine, fix asta am vrut sa relatez… Muncești constant ai rezultate, oportunitățile nu se lasă așteptate. Nu acorzi atenție se duce totul la vale!

  2. Content, content și iar content. Asta trebuie. Cât mai de calitate. Singura problemă e timpul. Asta cel puțin la mine. Un job full time nu prea îmi permite să scriu cel puțin un articol pe zi un articol care să nu fie doar un simplu comentariu la ceva ce s-a întâmplat în ziua respectivă.

    1. Te referi la “conținut verde” sau “green content”. Din păcate aceste articole se muncesc mai mult, este necesara mai multă documentare. Datul cu părerea este sport național, în care ne încadrăm și noi bloggerii :))

Leave a Reply

Your email address will not be published.