Braila-Galati

Dacia Spring gata pentru test drive în Brăila și Galați!

Vineri, 11 iunie 2021, prin amabilitatea celor de la APAN care mi-au pus la dispoziție prima mașină electrică comercializată pe piață sub brandul DACIA am reușit să îmi fac o părere despre DACIA Spring.

Mărturisesc că este o părere personală trebuie tratată ca atare, nu toată lumea va fi de acord cu opiniile mele cum nu toată lumea agrează un steak de vită gătit “rare”.

Primul contact cu automobilul Spring l-am avut firește cu dimensiunile caroseriei. Mă așteptam sincer să fie o mașină mai mică ținând cont de imaginile văzute în prealabil  pe internet. Adevărul este că este mai mare decât mașini de oraș cu care suntem deja obișnuiți să le vedem, conducem, precum: TOYOTA Aygo, SKODA Citygo, aici exemplele pot continua.

DACIA Spring pornește la cheie, chiar dacă este electrică mi-a plăcut că păstrează ceva din epoca clasică automobilistică. Nu are acel buton start/stop, trebuie să miști cheia în sensul acelor de ceas ca la automobilele mai vechi.

Spring are o cutie automată de viteze cu 3 poziții: “Drive”, “Neutru”, “Reverse”. Observați că nu are modul “Parking”, aici intră în scenă o manetă clasică pentru frâna de mână, care se află între cele două scaune din față, la fel ca la automobilele clasice.

De amintit că Dacia Spring are și un mod de funcționare “Eco”, care se acționează simplu  printr-un buton aflat pe consola centrală. Practic am fost patru persoane în mașină la test drive, nu pot spune că am simțit o diferență enormă între modul normal și cel “Eco”.

Automobilul este certificat pentru anvelope R14. Nu brutalizat mașina să văd cum se prezintă pe zona de aderență și stabilitate, dar din ce am putut să observ “nu prea ai cum să fii agresiv cu ea”. Nu cred că poate pleca cu scârțâit de pe loc, firește nu este nici indicat această pierdere de aderență a avelopelor.

Eu încerc să dau un feedback atât celor interesați de o mașină liniștită, cât și celor care vor sau sunt interesați de o atitudine mai tinerească, mai riscantă.  Trebuie să reținem că DACIA Spring dezvoltă echivalentul a 45 de cai, implicit nu este cea mai potentă mașină pe care am condus-o.

În concluzie, nu vei putea să dezvolți un stil sportiv pe DACIA Spring, dacă asta îți dorești! Accelerează greu, mașinile de oraș cu motorizare clasică sunt mult mai fâșnețe pe partea de accelerare de la semafor (pot da exemplul unui motor de 1.2 benzină 75 de cai pe o mașină mică, tot în patru uși).

În opinia mea este o mașină exclusiv urbană din considerentul modului în care se comportă, cu posibilitatea de a extinde utilizarea în zona de suburbie dar nu mai mult de 15 Km. Spun acest lucru, fiindcă am perceput experiența puțin obositoare, poate datorată și din cauza emoțiilor.

Nu știu din păcate cum se comportă mașina la viteza +100km/h. Nu am avut oportunitatea, să o scot din localitate. Dar ținând cont că viteza maximă este 125 km/h, accelerația nu este cea mai prietenoasă ar fi dificil să mergi cu această viteză. Sunt convins că limitarea este strict din considerente de utilizare optimă a bateriilor, atât a vitezei de top cât și a ratei de accelerare.

Iarăși, nu am reușit să stau pe bancheta din spate, dar cred că pentru persoane 1.80+ nu este foarte confortabil. Am simțit genunchii colegului de la APAN, prin scaun, când m-am mutat pe locul pasagerului din față. Când am fost la volan, am avut o doamnă mai scundă în spatele meu, nu am avut nici o problemă în schimb nu știu cât de confortabil s-a simțit. Pentru distanțe scurte, firește se poate trece peste aceste aspecte, dar la drum puțin mai lung lipsa de spațiu devine un factor obositor.

Cei care au de gând să pună cârlig de tractare trebuie să se familiarizeze cu următoarele informații:

Implicit înțeleg de aici că trebuie să mai slăbesc, dacă se urcă 4 persoane ca mine (95 kg), fără bagaje ar însemna 380kg deci depășim masa totală maxim autorizată. De bagaj nu mai vorbim. Da, dacă ești “subțirel” și chiar vrei sa tractezi ceva…poate, doar în glumă, poți atașa o remorcă de bicicletă.

Revenind la date concrete, în portbagaj poți să pui cumpărările zilnice (cu ceva emoții la cele săptămânile, dacă vorbim de baxuri de apă etc.). Totuși, dacă rabatezi bancheta din spate poți lejer să transporți chiar și un cuptor electric, din acela încorporabil (nu am testat, dar eu consider că mașina poate să-l acomodeze.

Mașina are și sistem ISOFIX integrat, așa că Spring este și o soluție pentri familiile cu copii mici. Exceptând perioada transportului unui căruț pentru copii de dimensiuni normale, poate doar unul sport.

Ceva neutru de punctat, cel puțin din punctul meu de vedere, este că are cameră pentru asistență la parcare cu spatele. La cat de mică este mașină nu cred că sunt probleme cu parcarea, mai ales că are oglinzi laterale destul de generoase (ăsta fiind un plus din punctul meu de vedere, mă cam chinuie oglinzile mici de la Scenic) și faptul că este tip hatchback (ei încadrând la categoria (SUV).

Problema mai mare pe care o văd, este cu încărcarea bateriilor, mai ales în zona urbană.

Vă dau exemplul cuplului care m-a asistat la test drive. Cuplul comandase DACIA Spring, am înțeles că aveau deja o mașină principală foarte potentă, având aproape 200 de cai putere. Totuși, bărbatul părea încântat de capabilitățile autoturismului. Pot spune chiar și de accelerație, despre care eu nu pot spune că e încântătoare și care nu se apropie nici la sfert de o mașină cu 200 CP. Mi-am permis să îi întreb, cum vor rezolva problema cu încărcarea, mi-au spus că nu stau la casă dar în schimb au garaj.

Deci soluții pentru încărcare în mediul urban, se mai găsesc. E drept că nu este facil pentru toată lumea, cel puțin încă, dar ușor ușor se va rezolva și nu vom vedea neapărat cabluri de la balcoane atârnate spre parcare.

Pachetul standard costă în jur de 9000 de euro (cu voucherul rabla), include un încărcător pentru priză normală 220V. Opțional se poate achiziționa un încărcător mai rapid, pentru priză trifazată.

Momentan mi-am schimbat puțin percepția, cred însă în continuare că este utilă pentru zona urbană și suburbană, în condițiile în care poți să o încarci acasă, fiindcă preconizez o creștere a numărului de automobile electrice iar numărul de stații de încărcare nu vor crește numeric în același ritm. Este posibil să le vedem și în zonele de “business”: curierat de mancare și ride sharing.

Mulțumesc APAN pentru oportunitatea acestei colaborări!

DACIA Spring vă așteaptă pentru test drive atât în Brăila, pe Șoseaua Dig, cât și în Galați pe bulevardul Coșbuc, în cadrul Renault Apan unde veți găsi cele mai corecte informații!

Dacă mi-a scăpat ceva și aveți întrebări, vă rog să utilizați rubrica de comentarii!

Tagged ,

6 thoughts on “Dacia Spring gata pentru test drive în Brăila și Galați!

    1. Este diferit de orice am condus până acum, se pare că va exista oportunitatea să mai conduc o mașină electrică sunt curios să văd diferențele.

  1. Ti-a intepenit spatele sau fundul pe scaun? Am mai mers cu cate un logan si nu erau foarte confortabile. La drum mai lung se transforma in lemn.

  2. Cu siguranta un model interesant dar inca este prea devreme sa trecem toti pe electrice, nu exista inca infrastructura si bateriile se incarca prea incet.

    1. Poți să o încarci peste noapte la priză, normală 220V. Iar autonomia îți ajunge dacă raza de acțiune nu este foarte mare în jurul locuinței, zic eu maxim 1 oră de mers.

Leave a Reply

Your email address will not be published.