Tramvaiul este un simbol al orasului Braila, spun cu fermitate asta fiindca sunt multe orase, mari chiar, care nu au provilegiul de a fi strabatute de simpaticile “linii de tramvai”. Braila are o infrastructura destul de interesanta de linii de tramvai, care strabate tot orasul dar care la nevoie se poate scurta amintesc zona Podului Brailita si a Parcului Monument.
Tramvaiele au o valoare “istorica” fiindca cele mai multe sunt destul de vechi fiind importate la mana a doua din tari foarte avansate precum Germania si Austria…doar ca sunt vechi de cel putin 60 de ani, ceea ce mi se pare foarte cool, fiindca vintage-ul este la moda acum. Imi face placere sa circul prin Braila cu tramvaiul fiindca dese ori am bagaj iar in acest mijloc de transport in comun spatiul nu lipseste, fiind unul chiar luxuriant daca stai sa compari cum se ingramadesc calatorii in acele “micro…”.
Despre Bulevardul Independentei am mai vorbit si probabil o sa mai vorbim…in acest articol doar maintesc ca e strabatatut aproape complet de Tramvaiul cu placuta “alba” pe care scrie “Bulevardul Independentei”.
Stiu ca nu apare foarte clar tramvaiul in fotografie dar voi ii voi mai dedica articole in acest proiect, pe viitor!
Fotografie realizata de Radu Arama!
Nu cred ca am mers eu de prea mult ori cu tramvaiul, nu ca nu as fi vrut, dar nu am avut ocazia 🙂
Cum ziceam si in articol, sunt foarte multe orase in tara si chiar unele destul de mari care nu se pot bucura de plimbarea cu tramvaiul :).
La Resita au ramas doar liniile ca tramvaiul nu mai circula de vreo 2-3 ani …
Stiu ca mi-ai mai spus, am mai avut un articol despre… e trist!
Tramvaiul in oras e un lucru frumos, e eco… daca foloseste energie electrica produsa ecologic, din surse regenerabile.
Ca turist imi place sa ma plimb cu tramvaiul, ca locuitor al Bucurestiului, mai putin. Am vazut un tramvai simpatic foc in Gent, mi-a ramas gandul la el, as fi dat orice sa strabat orasul cu el.
Tu te plimbi des cu tramvaiul prin Braila? Care este mijlocul de transport preferat?
Destul de rar, mai ales ca anul trecut nu au functionat fiindca a fost reabilitata linia de tramvai pe mai multe tronsoane…Braila nu e un oras colosal si stau in zona “ultracentrala” deci mersul pe jos e principalul mijloc de locomotie pentru mine. Fac maxim 10 minunte pana la vreo 2 piete, am in spatele blocului la 2-3 minunte o alta piata. Pana pe faleza fac 15 minunte, pana in centrul vechi vreo 25 de minunte.
Dar il mai folosesc cand vin de la Galati fiindca nimeresc cu pustiumea care iese de la scoala, ori cu oamenii de la serici si maxitaxiurile alea inghesuite si asa se incarca pana la “reful”(suna caraghios dar sau ca sardinele in conserva) si cu autobuzele se intampla la fel, ma gandesc ca sunt cam putine.
In tramvai e alta poveste, lux as putea spune, confort … nu se inghesuie lumea sa mearga cu tramvaiul.
Uite un oras din asta mic e ideal de locuit. Mai ales daca se numeste Girona, Trogir sau Bruges. 😀 Prin Bucuresti, mai ales daca ai serviciul la celalalt capat al orasului, pierzi jumate de zi doar cu transportul.
Geniala poza, am uitat sa mentionez. 😉
Dar nu vezi ca la noi in Braila, tramvaiul circula cu viteza luminii :D…la voi in Bucuresti nu se intampla asta Nice?
Wow! E chiar superbă imaginea!
Şi mi se pare chiar foarte inspirată!
Să ştii că ultima oară când am fost în Bucureşti, două lucruri am regretat:
Tramvaiele (gone and lost forever… Clementine?) şi trolley-bus. Aceeaşi logică am avut-o şi eu: DE CE frate, că erau ECO friendly?
Apoi am discutat cu un amic student la Energetică şi mi-a făcut o schemuţă: Cărbuni-Termocentrale-Distribuţie-Reţea electrică transport urban-Grad de încărcare vehicol.
Dacă pe săgeţile dintre elementele astea pui şi randamentul… Ai răspunsul.
Genial a fost tipul!
Totuşi…
Am o rugăminte, dacă se poate. Poţi face element de meniu cu “Brăila”? Văd că e micro-serial şi ar fi mult mai lesne de accesat…
Mulţam fain!
A! Că sunteţi vecini! În Galaţi, mai e tramvai?
Când eram la aprovizionare, am ajuns la Galaţi.
Brăila, e [încă] pe lista de “ToDo”…
Da poate randamentul nu este acelasi, dar daca energia livrata ar fi pur eco n-ar fi o problema deci nu ar polua mai mult…decat cele clasice, pe carburant. Se mai produce electricitate in termocentrale?
Exista cateva linii de tramvai si in Galati dar n-am mers niciodata! Functioneaza inca.
La faza cu meniu, microserial… m-ai pierdut ma depasesc lucrurile tehnice in privinta blogului. Am pus in meniu linkul catre categoria in care public articolele.
Ma bucur in primul rand ca Braila e primul oras din tara ce a avut parte de tramvai.
Si eu l-as folosi in locul altor mijloace de transport, doar ca n-am unde sa merg cu el. Foarte rar am ocazia sa-l folosesc. Poate daca ar termina de renovat mai repede si pe Dorobanti ..
Si eu sper sa-si revina… si sa ramana un mijloc de transport apreciat si stimat in Braila. Multe voci ziceau ca o sa scoata liniile de tramvai dar sincer sunt prea bine proiectate si ar fi pacat sa se renunte.