Bani

Când crezi că le știi pe toate

Mulți dintre noi, credem că le știm și că putem cu ușurință să le înțelegem pe toate. Ne bazăm pentru aceste prezumții favorabile pe ce am făcut în trecut.

Credem că putem avea o părere validă în orice subiect, dacă am terminat un liceu bun, o facultate pe măsură, dacă activăm într-un mediu sau altul.

Indiferent de studii pretindem oricum că suntem mai buni decât cei din jur. Chiar dacă nu suntem aroganți, încât să fie jegoși prin caracter și să arătăm aceste crezuri interioare în sinea noastră avem impresia că noi suntem cei mai cei, iar alții din jur sunt (scuzați-mi sinceritate) proști!

Uite că vine un moment când apare un subiect despre care înțelegeam că ar fi ușor dacă știi matematică, dar îmi frec creierul de când v-am zis că vreau sa încep o activitate pe cont propriu cu ce ar trebui să fie contabilitatea fiscală.

E simplu sa zici ai niște cheltuieli, pui un preț le serviciile sau produsul pe care îl vinzi dar apar întrebări:

Adaug sau nu TVA?

Deduc TVA-ul pe care îl adaug?

Deduc TVA-ul pe care îl plătesc?

Deja 19% îmi cam afectează profitabilitatea în calcule, dar dacă aș putea deduce ceva taxe pentru alte cheltuieli probabil că ar fi fezabil.

Ce altceva nu mai știu din legislație? Ce ar trebui să știu?

Am tot căutat pe net, dar nu am găsit ceva care să răspundă întrebărilor mele, doar expunere de lemn din care îmi fac idei dar nu pot să fiu sigur că am înțeles tot ce ar trebui sau este necesar!

Iarăși nu înțeleg cum funcționează microîntreprinderile la nivel TVA (teoretic este neplătitor de TVA), însă mă încurcă și mai mult în zona mai sus menționată.

Toată lumea s-a lovit de așa ceva îmi imaginez și soluția a fost, îmi imaginez, să apeleze la un contabil. Nu?

Tagged , ,

5 thoughts on “Când crezi că le știi pe toate

  1. Pai doar un expert contabil te ajuta intr-o speta specifica. Sunt cazuri in care, fara TVA, iesi mai bine, cazuri in care cu TVA iesi mai rau.

    Sfaturile astea se dau in functie de ce ai in fata. Pentru TVA, la inceput, nu prea poti aplica, pana nu faci un mic rulaj. Nu e o regula general valabila, s-au mai debirocratizat lucrurile, dar nu exista un raspuns fix. Nu stiu daca se incadreaza la optimizare fiscala asta, dar na, sunt lucruri pe care le faci in functie de profilul activitatii, pe parcurs.

    Altfel, daca lucrezi cu firme mari probabil ca o sa fie un must sa ai TVA si-l treci separat pe factura, se plateste direct la stat, iar tu poti recupera/ deduce.

    1. Pai eu înțeleg că pot să deduc TVA-ul din cheltuieli, nu și TVA-ul din ce vând? Fiind microîntreprindere, nu sunt plătitor de TVA, practic nu fac facturile cu TVA? Eu așa înțeleg… Ăla l-ar deduce beneficiarul meu, dacă ar fi.

  2. Iti trebuie un contabil bun. Poti fi si PFA neplatitor de TVA, dar nu trebuie sa ai profit mai mare de nu stiu cat pe an. Daca depasesti intrii la platitori de TVA. Asta e legea.

    1. Aș merge direct pe SRL, dar trebuie să îmi revizuiesc business planul fiindcă nu am luat în calcul aspectul asta cu TVA. Da este un aspect important sa fii consiliat de un contabil bun, va trebui să mă orientez în direcția de a vorbi măcar cu cineva.

  3. Ți-aș da cu drag un sfat, dar nu mă pricep la un astfel de subiect. Însă de câteva luni am pus pe foaie un proiect de afacere pe care sper să-l pun în aplicare în perioada următoare. Nu e cine știe ce; doar o mică afacere pe care mi-ar plăcea să o administrez, născută dintr-o pasiune pe care o am de când eram mic. Dar nu mă arunc cu capul înainte și aștept să văd ce-mi rezervă viitorul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.