Îmi doresc să pot sa am în viitor o ambarcațiune. În acest moment implică niște costuri pe care nu le pot suporta, din păcate.
Pe lângă ambarcațiune/barcă ar mai fi nevoie de motor, o mașină potentă, peridoc, spatiu pentru depozitare pe perioada iernii. Apar firește și costuri de utilizare și întreținere, impozit.
O ambarcațiune nouă are un cost cost echivalent cu al unui autoturism. Dar poți găsi și bărci decente la mâna a doua în intervalul 1700-2500 euro.
Un motor nou costă (aici depinde de puterea necesară a fi instalată la bord) între 900 și 3000 euro. Firește că prețurile nu se opresc la plafonul maxim amintit.
Un peridoc variază în funcție de dimensiunile și masa ambarcațiunii. Preturile am văzut că pleacă de la 400 de euro. El trebuie să fie omologat și înmatriculat, ca remorcă.
Un autoturism care să permită tracțiunea unui peridoc cu o ambarcațiune de pescuit nu trebuie să fie neapărat un SUV 4×4 cu motor de peste 2000 cmc. Dar nici cu CORSA , având un motor de 1200 cmc, nu pot să fac în condiții de siguranță o astfel de operațiune chiar dacă peridocul împreună cu barca și motorul nu ar depăși 350 kg.
Deja costurile s-au ridicat. Pentru a putea utiliza ambarcațiunea legal, dacă este mai lungă de 7 metri, cred că este necesar un atestat în acest sens care costă, împreună cu procesul de instruire, în jur de 500 de euro.
Trăgând linie chiar și în cea mai ieftină variantă tot ajungi probabil cam la o sumă de 3000 de euro (neimplicând achiziția autoturismului).
O soluție, eficientă din punct de vedere economic, care cred că m-ar coafa în perioada următoare este achiziția unui caiac. Ținând cont că implică activitate fizică în natură, cred că este o opțiune de luat în calcul.
Acum nu știu exact cum se împacă cu pescuitul, dar mai ales cu pescuitul pe Dunăre, unde curentul este destul de puternic. Aici ar rămâne să mă mai cercetez.
