25 octombrie 2012 a fost ziua cand a fost lansata la apa prima nava la care am lucrat si eu…moment istoric pentru mine.
Cum va spuneam mai sus, era ceva pentru mine sa nu uit de unde am plecat, astazi a fost lansata la apa nava numita “Sigrid”, un NCV (Nuclear Cargo Vessel) tip RO-RO (Roll On, Roll Off). Santierul Naval Damen Galati, membru al Grupului olandez DAMEN a construit aceasta nava cu destinatia transportului de deseuri nucleare. Sigrid a fost comandata de catre Compania Suedeza de Management a Deseurilor Nucleare pentru a inlocui o nava cu aceeasi destinatie dar care se afla de 30 de ani in serviciu, numita M/S Sigyn.
Caracteristicile principale ale navei sunt:
– Lungime totala 99.50 m
– Latime 18.60 m
– Pescaj 4.50.m
– Societatea de Clasificare LRS
– Echipaj 21 persoane
– Viteza 12 noduri
20.10.2012 Lansare Galati
Felicitari, Pato 🙂 Sunt mandru de tine
Iti place nava mea Tudore :D? Mie personal mi se pare foarte frumoasa si nu doar fiindca am facut si eu ceva care a ajutat ca astazi sa fie gata de lansare.
felicitari 🙂
Multumesc!
Bravo 🙂
“Si totusi pluteste!” adaptand un celebru “eppur si muove” deci s-a lucrat corect la ea, implicit si ce am facut eu 😀
Felicitari Pato !
Da, corect, electricienii “mei” au fost liberi azi cu aceasta ocazie 🙂
Toata ziua? 😀 doar mai sunt nave in lucru… JSS-ul cateva PSV-uri
dar are viteza nu jucarie,bravo felicitari 🙂
Vai, Pato! Felicitari! Meriti toate laudele!
Ar trebui sa fii entuziasmat, gen Constantin Enceanu cand a mers cu Vali Porcisteanu in masina de raliu 🙂
Nu stiu exeprienta lui Enceanu(parca e cantaret de folclor?) dar parca l-a plimbat tot pilotul ala de raliu pe un bucatar, parca daca nu ma insel sau un fotograf nu stiu cum il chema si a fost foarte simpatic…dar nu erau aceleasi emotii 😀
Wou, dar e uriasa, in cat timp a fost construita nava? In clipulet se aude si vocea ta? 😀
E frumoasa, felicitari si la mai mare! 😛
Nu se aude vocea mea, eu aveam emotii (comentariile apartin colegilor si prietenilor mei)
Cred ca dureaza cam de un an… de la prima debitare de tabla si pana acum, nu sunt sigur.
Pai i-ai luat si pe ei cu tine? Apoi ati sarbatorit evenimentul cum se cuvine? 😛
Ei m-au luat si pe mine, eu n-am masina 🙁 … De sarbatorit nu prea ca am fugit fiecare acasa la el, dupa erau cu masina iar eu am plecat la Braila
Felicitari. Inseamna ca esti priceput in domeniu ?!
:)) sunt inca invatacel…mai am enorm de invatat pana sa cred ca-s priceput.
Lansare reusita, bravo … pacat ca nu ati participat si la faza cu “masa, felicitarile si dansul” 🙂
Din cate stiu eu “balul” cum zici tu se face cand nava este predata…nu la lansare, acum nu stiu ce sa-ti zic. Mai este totusi de lucru la ea, dar se poate lucra si pe apa cat timp este pe apa, la finisaje si alte lucrari de amenajare.
Felicitări, Vasile ! La mai multe ! 🙂
Vor mai urma, insa prima nu se uita :D… ca toate chestiile in viata. Nu-i asa?
Felicitari pentru participarea ta la aceasta nava 😉 :X
Multumesc, adevarul e ca poate n-a fost nici 0.00001% 😀 dar ceva ceva tot a fost 🙂
Wow ! Ce sentiment minunat trebuie sa aiba cineva care chiar participa, fie si in cea mai mica masura, la CONSTRUIREA a ceva palpabil, concret, util + cu adevarat frumos. Zau, singurul lucru de care ma simt eu personal cam vinovat ca efectiv nu cred ca voi avea vreodata sansa realista de a participa vreodata la o constructie anume, nici profesional si nici macar ca hobby, ca zau daca am vreun talent sau inclinatie in acest sens…si nici macar in sensul cel mai abstract posibil al unei posibile creatii constructive, aceea de a fi tata, nu cred ca exista vreo sansa.
ei nu cred ca e corect sa gandesti asa… nici eu nu ma asteptam sa se intample asa repede, chiar a fost o surpriza si pentru mine sa realizez atatea chestii intr-un timp relativ scurt.
Fireste e o bucurie, o fericire de moment dar si o responsabilitate pentru viitor, fiindca stiu ca imi doresc mai mult.
Felicitari, Pato! Este un moment unic in viata. Indiferent cate nave vei mai lansa la apa, acesta este cel ce va ramane mereu in memoria ta.
Un moment care a trecut, fireste care va ramane viu in sufletul si amintirea mea… dar de acum trebuie sa ma concentrez pe ce urmeaza. Sa invat mai mult, mai bine sa pot sa fac lucruri mai importante pentru viitoarele nave la care voi lucra.
Tata ma lua cand eram mica sa vad cum se lansau nave.A fost electrician specialist,acum pensionat,si munceste in strainatate pe vase comerciale.Inainte de pensionare era la Eekels.
Mersi de postare! Felicitari!
PS: Ati terminat-o mai repede sau finisajele le fac altii? (http://www.viata-libera.ro/economie/24259-damen-nava-suedia-adrian-juganaru-siguranta-nucleara-a-suediei-pe-mana-galatenilor)
Am vazut ca inca era andocata la mal, probabil inca n-au terminat finisajele interioare… din cate stiu eu se ocupa subcontractorii de asta.
yup…creeare de locuri de munca 🙂
intr-un fel
da..dar nu pentru ”catei” cum zice fabula :)…Craciun fericit!
Multumesc la fel, scuze de intarziere dar nu prea am fost prin online zilele trecute
Felicitări, Pato!
eu, am rămas impresionat la Londra la navele muzeu, corăbii pe acolo, splendide. Câtă complexitate-n construcție, în fine, nu mă prea pricep, pot să scriu, repet, am rămas impresionat foarte
Am auzit si eu de acel muzeu :), ba chiar am vazut fotografii cu niste machete la scara redusa a unor nave importante din istorie :), sper sa ajung si eu sa vad si sa le fotografiez 🙂
e o senzație absolut halucinantă când te afli acolo, pe acele corăbii. Ghidul ne-a dus prin toate cotloanele corăbiilor.
Eu stiam de o expozitie de machete… tu vorbesti de nave reale sa inteleg 🙂
Da, au pe cursul Tamisei câteva nave muzeu, unele având amenajate și restaurante.
De asta nu stiam, oricum daca ajung acolo inainte ma interesez ce pot sa vizitez 🙂
În plus olandezii, norvegienii, cei din jur mai vin cu corăbii muzeu ori recondiționate și poposesc pe Tamisa pentru expoziții.
Le aduc iarna in locuri mai pasnice? 😀