Tocmai am aflat ca vineri, 18 ianuarie, incepand cu ora 10.00 la sectia I Cala Bazin, va avea loc ceremonia de lansare a navei comanda 1230, “WORLD DIAMOND”, comanda pentru care am muncit si eu asta vara.
Nava este destinata industriei Offshore, industrie de mare interes la nivel mondial.
Nava de Aprovizionare Platforme de Foraj Marin face parte dintr-un grup de 6
nave Platform Supply Vessel (PSV) complet echipate care au fost comandate Grupului Damen de catre armatorii norvegieni ce conduc compania World Wide Supply.
“Destinatia principala a navei va fi transportul diverselor marfuri (combustibil, apa
potabila, saramura, ciment, barita, noroi de foraj, prajini de foraj etc.) si a echipajelor la
si de la platformele de foraj marin si platformele de exploatare a hidrocarburilor marine
din Marea Nordului. Nava poate transporta pe punte si containere conventionale pentru
diverse marfuri. Totodata nava poate opera ca nava stingator de incendiu la platformele
marine si este dotata cu echipamente pentru depoluare marina.
Nava are asigurata propulsia cu doua propulsoare azimutale Schottel si va opera ca o
nava cu “pozitionare dinamica DP2” atunci cind va desfasura operatiuni de descarcare /
incarcare in jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.”
Multumesc pentru informatii Departamentului de Relatii cu Publicul al Damen Romania.
Mai jos puteti vedea si modelul 3D al navei, o culoare interesanta zic…galben!
Caracteristicile principale ale navei sunt:
– Lungime totala 80.10 m
– Latime 16.20 m
– Pescaj 6.15.m
– Deadweight approx.. 3300 t
– Greutate maxima pe punte max. 1400 t
– Societatea de Clasificare LRS (Lloyd Register of Shipping)
– Echipaj + pasageri 16 + 6 persoane
– Viteza 13,7 noduri
Poate se scufunda :), dar ma gandesc ca e facuta bine treaba:D
De ce s-ar scufunda? Asta e primul lucru la care te gandesti cand auzi despre o astfel de realizare? Esti mai mult decat pesimist….
Pai nu au fost evenimente nedorite din cate am inteles, astept clipul cu lansarea de la niste prieteni.
Globalizare asta…
Sa stii ca asta este un efect al globalizarii, dar pe mine ma bucura! Romania este bine cotata inca in lumea constructiilor navale europene si poate mondiale.
asa e 🙂
desi nu prea se vorbeste despre asta, seriozitatea oamenilor din domeniu… contribuie in mare masura la economia Romaniei… si vorbesc de procente importante fiindca este o industrie care misca multi bani!
Taxi nu face?
Nu inteleg, ce fel de taxi insa daca ai destul de multi bani poti faci o comanda, dupa cerintele visurilor tale…daca esti destul de potent financiar. Ai vazut Abramovici ce yacht cat are.
E frumoasa si sper sa duca cat mai multe curse in viata ei.
Eu cred ca va rezista cel putin 20-30 de ani, daca este si intretinuta cum trebuie.
Hai ca 3D arata bine :))
Oare cine le-a tras fibra optica pe nava si le-a realizat toata infrastructra de comunicare pe cabluri :)?
o firma subcontractoare sigur, nu stiu insa cum se numeste.
Sunt curios pentru ca la lucrarile Retec ne ocupam noi.
Posibil :), chiar nu am acestea informatii :-p