Viata

Relatia mea cu CFR…implicit cu trenurile

Pedagogul mi-a dat lectie de casa… tema de vacanta sa-i zicem!

1. Când ai mers ultima dată cu trenul? Mergi frecvent?
Iarna trecuta, de Craciun… am fost in vacanta la bunicul. Nu merg frecvent, ba chiar mi-as dori sa nu mai fiu nevoit niciodata sa beneficiez de serviciile CFR Calatori. Sper sa imi cumpar masina personala.

2. Cum ți se pare mersul cu trenul?
O poveste prea lunga, mult prea costisitoare si periculoasa pentru sanatatea mea si a celorlalti.
Dezvolt acum, dupa cum stim trenurile au rute de cele mai multe ori drept,e fiindca caile ferate au fost proiectate in asa fel incat nu prea ocolesc si totusi trenurile ajung la destinatie mult mai greu ca un automobil care se lupta cu traficul si gropile patriei.
Pretul biletelor CFR Calatori sunt de speriat… s-au scumpit iar, sunt dea dreptul niste profitori.

Era sa omor o batrana…in tren. Ma opresc aici.

3. Când ai apela la tren în defavoarea mașinii?
Niciodata… nu am masina personala, insa prefer sa merg cu maxitaxi, autocarul chiar si pe distante mai mari. Abia astept sa am masina mea! Trenul va ramane ultima instanta, mereu.

4. Ai mers vreodată cu nașu`?
Nu. Fiindca spre deosebire de CFR Calatori ma respect, nu incerc sa fur pe nimeni.

5. Știi noile denumiri ale trenurilor?
Da. Scump(Regio), Si mai Scump(interregio), Cel mai scump (intercity)
Au scumbat 2 denumiri au majorat pretul calatoriei cu 20%. Daca schimbau si intercity majorau cu 30%.

Leapsa nu cred ca merita sa mearga mai departe…

Tagged , , ,

32 thoughts on “Relatia mea cu CFR…implicit cu trenurile

    1. Pe lângă prețul piperat al biletelor, mă mai enervează și faptul că se face din ce în ce mai mult timp cu trenul. De exemplu, pe o rută de 200 km se fac aprox. 4 ore. Făcând un simplu calcul rezultă o viteză medie de 50 km / oră. Cam puțin 😀

  1. hihihi, Pato, m-ai distrat. Revin saptamana viitoare sa recitesc raspunsurile tale, sa vedem daca atunci imi mai arde sa rad. 😉

          1. nu, nu la mare. Eu sunt genul “drumetii”, daca s-ar putea fara rucsac in spinare, doar cararea de munte sau obiectivele turistice si-atat. 🙂
            Dar nu pot fara rucsac. 🙁

  2. Nu am mai mers cu CFR de multa vreme. Int-un fel mie dor, si de trenuri dar si de bani mai multi in buzunar, un drum de oras cu masina e triplu cat unul cu trenul 😀

    1. La bani nu e chiar asa… uite un drum Braila-Galati cu interegio clasa 2 putin peste 10 lei…
      Un drum cu masina de la gara din braila pana la gara din Galati acelasi pret… cu logat pe benzina. 🙂 Bine cu personalul iesi la juma de pret, insa nu stiu ce sa zic, in masina de banii aia mai pot merge 4 persoane. Si vorbesc serios de preturi

    2. Nu știu cât de rentabil e având în vedere că trenul e un mijloc de transport la comun și circulă cel puțin 50-200 de persoane cu el. E normal să coste mai mult pentru o persoană un drum cu mașina decât cu trenul. Cu mașina ieși în câștig dacă merg 2-3 persoane cu ea.
      Te invit să faci un drum cu trenul de 300 KM (oriunde prin țară) și să vezi condiții / preț. Singurul plus major al trenului la ora actuală este siguranța, nu că nu ar fi început să deraieze deja trenuri prin țărișoară.

      1. da la un drum de 300 km braila- comanesti pretul este de vreo 64 de ron pe bilet
        iar cu masina 7*3*6=126 Ron Deci daca deja pleci 2 insi e mai ok ( am considerat un consum de 7 litri mediu de carburant, la pretul de 6 Ron pe litru)

  3. N-am mai mers cu trenul de o eternitate, dar, Pato, la cate accidente se intampla pe soselele patriei(mai nou vad ca se rastoarna si multe autocare), nu crezi ca e mai safe cu trenul?
    Nu stiu ce sa zic, se pare ca tu nu ai experiente prea fericite cu acest mijloc de transport… Eu am o mare problema cu avionul…

    1. Pai asa mi-a zis si mama cand am dat de carnet :)), ce are a face? e mai sigur sa-ti cada o craca de copac in cap cand iesi sa iti iei o paine pana in fata blocului.

          1. Bine măcar că ai carnet. Atunci când o să îți cumperi o mașină nu va mai fi nevoie să dai de carnet.

  4. Am mers des cu trenul prin România și personal nu am avut experiențe dezastruoase. Eu oricum prefer de mii de ori trenul unul maxi-taxi înghesuit, în care nu pot nici măcar picioarele să le întind (zici că sunt locuri numai de persoane de 1.65)…
    Am avut mult mai multe experiențe urât mirositoare, libidinoase, neplăcute, scârboase de puținele ori când am ales altă variantă decât trenul.

    Bine, acum nu am mers cu personalul decât pe distanță de 20 de minute, când mergeam să îmi vizitez familia (îl luam la schimb după 6 ore de mers cu trenul și o oră de așteptare)… dar din păcate l-au desființat. 🙁 Și nu erau pe ăla probleme.
    Cu acceleratul de care am vorbit mai sus era ok… o singură dată în 4-5 ani de zile a întârziat (într-o iarnă când era zăpadă mare) și atunci nu pe traseu, ci a stat o oră în plus până a plecat din București.
    În rest am mers des cu accelerate/rapide/intercity-uri spre Valea Prahovei, Brașov, Oradea, Timișoara… mi s-au părut ok. Mai aiurea e „în sezon” când nu găsești bilete cu loc.

    Prețul nu mi se pare mare. Bine, având o lungă perioadă reducerea de student, dădeam 20 de lei pe biletul de tren (accelerat) pe un drum unde aș fi dat la maxi-taxi 50-60 de lei.

    1. fireste are si trenul avantajele lui cum are si dezavantaje, dar trenul in romania nu e ce ar trebui sa fie! Asta ma nemultumeste pe mine… adica un prieten a mers in China cu un tren cu 430km/h

      Nu cer asta dar vreau sa fac 8 ore de al galati la timisoara nu 16-18 ore cat face acum… Trenul e un fel de autostrada. El are prioritate, daca vreun sofer crede ca n-are plateste cu viata.
      FAci mai putin cu masina personala ca timp decat cu trenul, asta ma deranjeaza, si preturile se scumpesc fara a oferi ceva!
      Inainte era ok cu trenul, dar acum ori am crescut eu mai mare, ori le-au mai micsorat… fiindca trebuie sa ne aranjam picioarele daca tu stai pe locul din fata mea, daca nu ne cunoastem ni le tinem intr-o parte daca ne cunoastem, tu fiind fata poti sa le intizi in fata si eu sa stau mai lejer :)). Deci aici nu mai e nici prin confort, decat ca te mai dezmortesti nitel, dar si la drum lung autocarele, microbuzele sunt obligate sa faca popasuri de 15-30 min.

      1. Acum, e și cu preferințe. Eu prefer 16 ore cu trenul, decât 8 ore cu mașina. În tren mă simt mai în largul meu să citesc, mă pot ridica și mă plimba puțin când vreau eu, nu când se ajunge la popas… baia, rea, foarte rea, jegoasă, cum o fi, măcar e la dispoziție…

        La spațiu depinde și de vagoane. Dacă sunt din alea proaste, de navetiști (numai la noi vezi trenuri din alea de navetiști, fără prea mul loc de bagaje, fără compartimente pe trasee peste 6-8 ore), e cu stat genunchi în genunchi sau cu întins fiecare în altă parte. Dar în cele cu compartimente e lejer.
        Bine, eu destul de rar am mers cu trenul singură și când e măcar o persoană în plus lângă, e câștigat spațiu și nu împărțit doar cu intruși. 😆

        1. Despre alea compartimentate, cu cusete… vorbeam cum sunt rapidurile si acceleratele 😀 Spatiu la picioare ioc.
          Eu prefer viteza, timpul castigat.

          Iti imaginezi macar viteza de 430km/h :D? ca la avioane 😀

          1. Nu vreau să îmi imaginez nici 300 km/h. 😆 Prefer așa… mai încet… mai să văd bine ce mai e pe afară… mai să am scuză să citesc și eu câteva ore bune, să stau de vorbă cu cineva. 😀 Timpul se poate câștiga în multe feluri…

          2. @Pato : Viteza specificata de tine m-a lasat pe spate. Eu stiam ca viteza maxima atinsa era in jurul valorii de 750 km/h.

          3. Pardon, era vorba de 430 km/h, acum m-am uitat iar pe profilul lui de facebook! E vina mea :D, sunt visator la ora asta

      1. Blogul e pus pe privat de la începutul lui februarie; l-am „deschis” doar ulterior o perioadă de câteva zile.
        Este o decizie personală și atât.

  5. Chiar daca am permis si masina, de multe ori folosesc trenul pentru ca e mai accesibil din multe puncte de vedere: financiar, al timpului samd…ceea ce zici tu despre ei, e total adevarat..din pacate!

    1. da la drum lung nu e chiar profitabil sa mergi singur in masina, si se cam intampla asta :))
      Dar acum sunt peste tot avantaje si dezavantaje.

Leave a Reply

Your email address will not be published.