Reflexii intr-o zi prin Cluj

Bine, corect poate era reflectii, insa merge si “Reflexii din Cluj”.

Clujul noaptea, arata dragut… e linistit, imi amintesc ca nu prea era activitate pe strazile sale la 3 a.m. dar am facut niste fotografii interesante, cred:

Strazile din Cluj Napoca noaptea

Cluj Napoca noaptea

Catedrala Ortodoxa din Cluj-Napoca noaptea

Statuia lui Avram Iancu din Cluj-Napoca noaptea

Strada din Cluj-Napoca noaptea, 2013.

Dimineata am vizitat Catedrala Catolica din Cluj, mi-a placut mult orga si atmosfera din interior…avea o acustica aparte.

Catedrala Catolica din Cluj-Napoca

Monument in forma de clopot, Cluj-Napoca 2013

Ce mi-a neplacut in Cluj, fiind un oras turistic, cu un centru istoric destul de mare…cladirile avand o arhitectura placuta ochiului nu poti face fotografii din cauza numeroaselor cabluri atarnate de stalpi.
Recomand edilului orasului, in speta domnului Emil Boc, sa dea joc cablurile macar in zona centrului vechi…fiindca e pacat sa nu poti fotografia o cladire in splendoarea s-a arhitecturala fara a aparea si kitch-oasele fire de tot genul atarnate in manunchiuri groase.

Cladire din Cluj Napoca si cabluri afurisite in peisaj!

De ce spuneam ca e buna si alegerea cu reflexii, fiindca in Cluj am descoperit strada oglinda:

Strada oglinda din Cluj

Strada Oglinda, Cluj-Napoca 2013

Gradinii Botanice din Cluj am sa-i dedic un articol separat asa ca sar peste, momentan. Dupa ce am vizitat Gradina Botanica, am urcat pe Dealul Cetatuiei, de unde am fotografiat un pic orasul.

Panorama Clujului de pe Cetatuie, Cluj-Napoca 2013

Catedrala Catolica fotografiata de pe Cetatuie, Cluj-Napoca 2013

Cluj de pe Cetatuie, Cluj-Napoca 2013

Monumentul Eroilor de pe Dealul Cetatiuii, Cluj-Napoca 2013

Panorama a Clujului, Cluj-Napoca 2013

De pe Cetatuie am coborat direct in Parcul Central, dar acolo e alta poveste.

Seara am hoinarit iar pe micutele, dar cochetele, stradute al Clujului.

Straduta obscura, Cluj Napoca 2013

Viata de noapte in Cluj, Cluj-Napoca 2013

Tot in Cluj m-am intalnit pentru prima data cu Bianca, Lili si cel mai simpatic ghid Iulia.

Clujenii-s oameni faini!

Latest Comments
  1. Yamasha

am fost si eu prin februarie parca…e frumusel clujul, dar nu wow 🙂
    oricum, oamenii sunt ok 😀

• Pato

Este un oras mare, cu multe posibilitati…un oras frumos cu o cultura a pare fata de ce aveam noi in estul Romaniei, probabil nu este un oras impresionant cum e Brasovul, insa este o atractie turistica in comparatie cu Braila si Galati.
      Este net un oras cosmopolit., actualmente…nu ca Braila care a fost o data!

2. Bucur

in pozele de noapte nu vad oameni deloc inseamna ca sunt normali noaptea dorm :))

• Pato

Totusi e oras de provincie, deci ar trebui sa fie mai linistit decat furnicaul bucurestean.

3. Centurion

Clădirile vechi, arhitectura acestora mi-au plăcut în mod deosebit, la fel străduţete înguste, parcă aparţin altei epoci. Faine poze!
    Da! Clujenii-s oameni faini! 😉

• Pato

M-au inebunit cablurile spanzurate de stalpii din Cluj… prea multe cabluri, in Brasov n-am vazut asa ceva.

• Centurion

Hehe… am văzut intersecţia aia 😉 Da’ nah dacă au tramvai 😀 Acum ştiu că tu te referi la celelalte cabluri, CATV, telefonie, electricitate etc. Astea cam strică “peisajul” prin toate părţile; parcă se vorbea într-un timp despre o lege care să oblige la mutarea acestor reţele în subteran, să mai câştige oraşele în estetică… da’ văd că nimic până acum…

• Pato

Ar trebui dar vezi tu eu inca mai vad oameni care se chinuie ca maimutele sa cocoatea siroage de cabluri pe stalpi… zici ca ridica piramide, cand trag cablul ala.

• Nice

Da, nici eu nu agreez cablurile, de aceea am si evitat sa public articole cu doua orase incantatoare ale Europei, unde am facut multe fotografii, Zagreb si Belgrad.
        Din acest articol, imi plac mult panoramele Clujului.

si fotografiile de noapte, nu? Sunt fara trepied 😀

4. ex-silentio

Îmi plac cum au ieșit pozele de noapte, mai ales catedrala 🙂 Ai folosit trepied?

• Pato

Nu, e functia aparatului…face vreo 8 fotografii si le proceseaza 😀 pentru a da o fotografie de calitate. Are o functie pentru a face astfel de fotografii pe “low light” fara trepied.
      Nu stiu exact cum se numeste, dar sincer sa iti spun pentru fotografii de noapte am luat camera asta si nu pentru zoomul impresionant, acela a venit ca bonus.

Inainte sa cumpar am vorbit cu cei de la Canon Romania despre asta si mi-au recomandat gama care are in denumire HS, al meu fiind PowerShot sx40 HS mai sunt niste modele compacte cu un zoom de 20x care au si erau apropiate la pret tinand seama ca eu l-am luat la super reducere.

5. Alex Stan

In primele poze, la cat de pustiu pare pe acolo, ar merge sa pui niste zombie si asta e :)). Glumesc… Toate pozele sunt superbe, si desi am vizitat Clujul, nu am reusit sa vad atatea din el.

• Pato

Eii nu fac eu din astea, desi cunosc pe cineva care ar fi in stare de asa ceva…fireste nici eu nu ma pricep la editare.
      Multumesc frumos pentru aprecieri, am vazut destul de multe fireste poate mai aveam de vazut dar cine stie poate vor mai fi ocazii in viata asta 😀

6. Alex

frumos, de astfel de imagini am si eu nevoie pentru rubrica mea zilnica de fotografii

• Pato

Desi de cand am camera asta nou am tras multe cadre, nu stiu daca as face o rubrica zilnica de imagini… e prea complicat, desi cred ca as putea face 365 de imagini interesante pe an 😀

7. Gabriel Ursan

Despre Cluj știu doar că oamenii sunt ok. Din păcate n-am fost până acum în Cluj. Sper să se întâmple și asta în scurtă vreme.

• Pato

Intradevar, sunt! Merita sa ajungi prin partea aia, chiar e un oras interesant pe langa astea de la malul Dunarii.

8. Zina

Foarte frumoase fotografii, felicitari ! Inteleg ca ti-a placut Clujul si ma bucur. Abia astept sa-ti vad pozele din Gradina Botanica !

• Pato

Vor urma si fotografii din Gradina Botanica. Ma bucur ca ti-au placut, chiar sunt incantat de aprecierile voastre.
      Sincer pot spune ca aparatul si locurile fac totul, eu prea putin.

9. cotos

Dupa 3 ani in care am locuit efectiv acolo, pe mine nu ma mai impresioneaza cu nimic. Ba mai mult, nu o consider de o frumusete rara. Sunt locuri mult mai frumoase prin Ardeal 🙂

• Pato

Inteleg nici pe mine nu ma impresioneaza orasul in care locuiesc, insa asta e.

10. Ana Q.

Ehh Pato, esti foarte norocos ca ai ajuns sa vizitezi Clujul. Am auzit despre el numai lucruri si povesti frumoase. Si din pozele tale ma conving ca e adevarat. Si eu imi doresc sa ajung sa-l vizitez intr-o buna zi…si, sper eu, cat mai curand.

• Pato

Vei ajunge cu siguranta in Cluj, sunt sigur de asta…si cred ca o sa-ti placa, nu seamana cu Ploiestiul si nici cu Bucurestiul are alt aer. Oamenii sunt si ei diferiti, bine in Ploiesti n-am ajuns decat in gara :)), deci n-as putea spune prea multe.

11. Lilly

si orasele mari in cursul saptamanii pe la 3 noaptea dorm, murmurul incepe cam pe 5 si se termina tarziu in noaptea.
    in weekend am iesit si eu la noaptea muzeelor si era plin de lume, la ora 2 noaptea era furnicar pe strazi
    eu oricum nu pot fi obiectiva pentru ca iubesc prea mult Clujul 🙂

• Pato

Mai erau oameni pe afara, pe terase si cand am fost eu… bine la 3 noaptea cand am venit nu stiu, ca n-am trecut prin zona aia.

12. Julien Steroids

Buna ziua!

Din pacate nu am mai ajuns in Cluj de aproape 6 ani (eram in “luna de miere”, :), am prieteni acolo insa gandul imi este sa revad catedrala ortodoxa, insa si cea catolica este impunatoare. Sper sa fie la fel de curat poate chiar mai bine! Toate cele bune!

• Pato

Era curat, desi in Cluj daca bine imi amintesc mi-ar fi placut sa fie mai dese pubelele de gunoi…parca am stat intr-un rand cam mult cu niste gunoaie in mana. S-au am nimerit eu un traseu nefavorabil.

13. Catalin

Ai surprins doar o mica parte a Clujului. E unul dintre orasele care chiar imi plac, asta in pofida faptului ca am avut parte si de unele intamplari mai putin placute,

• Pato

Cat am putut si eu in aproape 2 zile 😀 eu m-am bucurat ca am putut sa ajung acolo, fiindca tare mare e distanta dintre Braial si Cluj :-p

14. Masini de inchiriat Cluj

Frumos articol si pozele si mai frumoase, eu sunt din Cluj si va recomand tuturor care vreti sa vizitati Cluj-Napoca ca merita.

15. Masini de inchiriat Cluj

Bafta in continuare cu Blogul, cand mai treci prin Cluj da-ne un telefon daca nu ai masina. Daca o sa ai vreodata nevoie cand vi la Cluj de masina de inchiriat sa zici Ca esti de pe Blogul Pato.ro si facem sa fie bine cu pretul 😉

• Pato

Multumesc frumos, insa mi-a facut chiar placere sa fac Clujul la pas 😀

16. Alin

Un oras foarte frumos si foarte linistit.