Posta Romana cu bune si rele…

Am trimis coletele de la concurs cu Posta Romana… toate bune, cred ca toata lumea, care a vrut premiul l-a ridicat de la oficiul postal cel mai apropiat.

Ieri gasesc in cutia postala un aviz cum ca am primit o scrisoare recomandata, ma duc azi la prima ora la posta si imi zice ca a plecat pe retur ca a venit pe 20 si ei nu tin mai mult de 10 zile… dar frate 10 zile lucratoare n-au trecut de pe 20.2.2013, dar n-ai cu cine sa te certi fiindca nici macar nu stiau de unde sau de la cine era.
Adica daca primesc o scrisoare sau orice altceva, cred ca e confidential sa aflu de la cine!
Intrebarea zilei este: Mi-a trimis cineva o scrisoare prin Posta Romana?

Posta Romana

Latest Comments
  1. Sorin

    Am patir si eu asa… astia de la posta mai si dorm pe ei

    • Pato

      faza e ca ma roade curiozitatea sa stiu ce era si de la cine ­čÖü

  2. Razvan Gavrila

    Ajunge greu, nu ajunge mereu dar..este mai ieftin. Fiecare alege dupa buzunar!

    • Pato

      N-am avut probleme pana acum cu ei, insa uite ca mai fac si ei buba.

  3. Nice

    Sper sa dezlegi misterul in cele din urma. Eu prea trimit colete. Si nici nu primesc. Deh, vezi daca nu particip la concursuri. :))

    • Pato

      Deci tu esti pe langa subiect, si nu era scrisoarea de la tine… am inteles. Multumesc!

      • Nice

        Era o gluma, Pato. Mesajul era ca speram sa se rezolve problema ta, nedumerirea ta. ­čÖé
        Dar de acum incolo o sa incerc sa nu mai fiu pe langa subiect daca atat de tare te dernajeaza. ­čÖé
        O zi buna!

  4. Alex Stan

    Presupun ca esti sau erai destul de nedumerit. Acum, mie nu mi s-a intamplat, asa ca nu te prea pot ajuta. Insa iti urez noroc in a afla cine este respectiva persoana care a trimis scrisoarea.

    • Pato

      Sunt foarte curios sa stiu ce era…

  5. Havrince Daniel

    Eu ti-am trimis un cec de 5000euro ­čśÇ

    • Pato

      mai trimite-l o data te rog! platesc eu taxele postale :-p

  6. Marian

    Sa fiu sincer, uneori cred ca posta Romana are succes vechimi sale, altfel spus e pentru mosi.
    Nu cred ca mai mult de 2 din 10 coletele comandate de mine vin prin posta.
    Eu observ ca curieratul e cam la moda, avand in vedere ca fan curier are un depozit la cateva sute de metri de langa mine…

    • Pato

      Este bine, posta e la 2 pasi de mine… daca aveam si eu vreun centru de curierat, dar la mine in oras toate sunt la periferie.

  7. Sunshine

    De bune as putea sa zic doar pretul de rau cred ca exista o lista. Ma gandesc sa scriu cat de curand despre intamplarea mea din decembrie. Merita un articol, mi-au cam stricat ziua.

    • Pato

      Astept povestea atunci, si felicitari pentru stim noi ­čśÇ :*

  8. D-Petre

    Ma feresc ca dreaqu de tamaie de serviciile postale din Resita … prefer sa platesc mai mult la curieri dar sa nu am de-a face cu toate patachinele de acolo.

    • Pato

      Esti un om patit? Pe langa faptul ca aveam foarte multe colete de trimis cand am trimis(era latura financiara) au ajuns toate unde trebuie.
      Dar nu inteleg ce a fost cu scrisoarea pe care trebuia sa o primesc ­čÖü

  9. vavaly

    pana acum ma laudam ca n am avut nici un incident cu posta romana, am preferat o intotdeauna pentru colete si toate au ajuns cu bine in diferite colturi de tara. astazi insa… sunt foc de suparare si pe unii si pe altii. un colet de valoare se plimba nu se stie pe unde intre braila si sibiu, altul se plimba intre botosani si saveni cu un curier de cateva zile. asa ca… in cine sa ai incredere? si unii si altii gresesc se pare.

    • Pato

      Da, nu este o regula insa la curier mai dai un telefon iti mai da un telefon mai afli ce si cum. Dar la posta mi s-a spus ca nu au informatiile asupra identitatii plicului pe care trebuia sa-l primesc… adica cum vine asta?

      • Mon

        Ai mai aflat ceva despre identitatea expeditorului? Eu chiar acum am scris la ANCOM despre problema asta, pentru ca il consider un abuz. Adica, daca primesti un aviz pentru o recomandata nu ai dreptul sa stii de la cine este si nu ai dreptul sa decizi daca o ridici sau nu? Mi se pare abuz. Am solicitat articolele de lege care reglementeaza aceasta practica. Si in situatia in care intra pe retur si cu atat mai mult atunci cand recomandata este inca in termen, este aberant sa spui ca nu stii de la cine este sau ca nu vrei sa spui de la cine este. In conditiile in care ORICE se stocheaza intr-o baza de date?? Cand s-o privatiza, poate ca vom beneficia si noi de servicii si nu de porcarii… Am sa repostez cand primesc raspunsul de la ANCOM.

        • Pato

          n-am aflat nimic, dar nici nu mi-am batut capul…sper ca nu era vreun contract de milioane ­čÖü

  10. Yamasha

    nu am avut probleme cu posta pentru ca nu folosesc…

    • Pato

      esti cel mai fericit probabil, dar sunt mai ieftini :D, dar cred ca o sa consider ca sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine.

  11. Mon

    Revin. Iata, aceasta este sesizarea pe care am facut-o la ANCOM:
    “Buna ziua,
    Va scriu cu rugamintea de a-mi indica articolul de lege, sau orice tip de reglementare oficiala prin care Posta Romana este indreptatita sa restrictioneze accesul cetateanului roman la informatiile privitoare la expeditorul unei recomandate, in situatia in care destinatarul nu este gasit la adresa de destinatie si este instintat printr-un aviz.
    Pana cand aceasta practica nu se va dovedi ca avand la baza un articol de lege care sa o reglementeze intocmai, o voi considera ca fiind abuziva si incalcand drepturi fundamentale si libertatea de a decide.
    Pentru a evita intrebari lamuritoare ulterioare, exemplific: primesc recomandata, nu sunt acasa, gasesc aviz in cutia postala, merg la oficiu unde doresc sa aflu cine este expeditorul recomandatei ca sa pot decide daca ma intereseaza sa o ridic, ba mai mult, sunt nevoita sa-mi exercit dreptul de a-mi apara propria persoana impotriva unui expeditor rau-voitor care prin expeditia cu pricina mi-ar produce daune greu reparabile.
    La oficiu mi se refuza acest drept si mi se comunica faptul ca voi afla cine este expeditorul numai dupa ce voi ridica recomandata. Adica numai dupa ce prejudiciul este deja produs, de fapt.
    Doresc sa stiu ce articol de lege, de ordonanta, de regulament intern prevede acest lucru in mod expres.
    Va rog sa faceti toate trimiterile necesare lamuririi acestei situatii, trimiteri atat la legile romanesti cat si la reglementarile europene si astept ca raspunsul sa-mi fie comunicat in timpul standard prevazut.
    Pentru a evita sa fiu redirectionata a inainta reclamatie catre Posta Romana, va subliniez faptul ca va transmit aceasta solicitare, in urma incercarilor repetate de a afla aceste informatii direct de la institutia in discutie si in urma refuzului abrupt si lipsit de orice urma de profesionalism pe care l-am primt de la departamentul juridic al Postei Romane.
    Precizez ca nu doresc sa fiu amanata prin comunicari dese si lipsite de substanta, considerand ca v-am pus la dispozitie absolut toate informatiile care va sunt necesare pentru identificarea rapida si exacta a textelor de lege pe care vi le solicit.
    Daca totusi considerati ca exista elemente relevante pe care nu vi le-am adus la cunostinta, va stau la dispozitie pentru lamurirea lor.
    Va multumesc.”

    Si acesta este raspunsul primit:
    “Stimat─â doamn─â,
    Ca urmare a adresei Dvs. ├«nregistrat─â la Autoritatea Na┼úional─â pentru Administrare ┼či Reglementare ├«n Comunica┼úii (ANCOM) cu num─ârul de mai sus, v─â aducem la cuno┼čtin┼ú─â urm─âtoarele:
    ├Än prezent, activitatea de furnizare a serviciilor po┼čtale este reglementat─â, ├«n principal, prin Ordonan┼úa de urgen┼ú─â a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile po┼čtale, aprobat─â cu modific─âri ┼či complet─âri prin Legea nr. 187/2013, dar ┼či prin Decizia pre┼čedintelui Autorit─â┼úii Na┼úionale pentru Reglementare ├«n Comunica┼úii ┼či Tehnologia Informa┼úiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare general─â pentru furnizarea serviciilor po┼čtale, cu modific─ârile ┼či complet─ârile ulterioare[1].
    Actele normative indicate mai sus nu cuprind prevederi specifice cu privire la obliga┼úia furnizorilor de servicii po┼čtale de a comunica destinatarului identitatea expeditorului, astfel ├«nc├ót destinatarul s─â poat─â decide dac─â accept─â sau nu primirea recomandatei respective.
    Men┼úion─âm ├«ns─â c─â exista posibilitatea ca un furnizor de servicii po┼čtale s─â nu cunoasc─â identitatea expeditorului, av├ónd ├«n vedere prevederile pct. 3.9.2. ┼či 3.9.3 din Anexa nr.1 la Decizia pre┼čedintelui Autorit─â┼úii Na┼úionale pentru Reglementare ├«n Comunica┼úii ┼či Tehnologia Informa┼úiei nr. 2.858/2007, cu modific─ârile ┼či complet─ârile ulterioare:
    ÔÇť3.9.2. Furnizorul are obliga┼úia de a prelua [de la expeditor] trimiterea po┼čtal─â, ├«nregistrat─â sau ne├«nregistrat─â, chiar dac─â aceasta nu are ├«nscris numele/denumirea sau adresa expeditorului.
    3.9.3. Prin excep┼úie de la prevederile pct. 3.9.2, ├«n cazul trimiterii po┼čtale care face obiectul serviciului mandat po┼čtal pe suport h├órtie ori a serviciului ramburs, furnizorul are obliga┼úia de a prelua trimiterea po┼čtal─â numai ├«n condi┼úiile ├«n care expeditorul a indicat ├«n mod corect ┼či complet toate datele sale de identificareÔÇŁ.
    Totodat─â, v─â punem ├«n vedere faptul c─â, potrivit art. 2, pct. 1 din Ordonan┼úa de urgen┼ú─â a Guvernului nr.13/2013, ÔÇťserviciile po┼čtaleÔÇŁ reprezint─â ÔÇ×serviciile ce constau ├«n colectarea, sortarea, transportul ┼či livrarea trimiterilor po┼čtaleÔÇŁ, iar potrivit pct. 8 ÔÇťlivrare ÔÇô opera┼úiunea de predare de c─âtre furnizorul de servicii po┼čtale a trimiterilor po┼čtaleÔÇŁ
    Mai mult, ├«n conformitate cu prevederile pct. 3.2.1 din Anexa nr.1 la Decizia pre┼čedintelui Autorit─â┼úii Na┼úionale pentru Reglementare ├«n Comunica┼úii ┼či Tehnologia Informa┼úiei nr. 2.858/2007, ÔÇť3.2.1. Serviciul po┼čtal standard const─â ├«n preluarea de c─âtre furnizor a trimiterii po┼čtale ┼či ├«n predarea acesteia ├«n aceea┼či stare la adresa destinatarului, ├«ntr-un anumit termen ┼či ├«n schimbul unui tarifÔÇŁ.
    Potrivit pct. 3.10.2. din acela┼či act normativ, ÔÇ×Predarea trimiterii po┼čtale care face obiectul serviciului ramburs, al serviciului confirmare de primire, al serviciului de trimitere recomandat─â sau al serviciului de trimitere cu valoare declarat─â se realizeaz─â numai ├«ntr-unul din urm─âtoarele moduri:
    a) la adresa indicat─â de expeditor, personal c─âtre destinatar sau c─âtre persoana autorizat─â s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â;
    b) la punctul de contact deservit de personal, personal c─âtre destinatar sau c─âtre persoana autorizat─â s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â, dup─â transmiterea prealabil─â a unui aviz care s─â anun┼úe sosirea trimiterii po┼čtale.ÔÇŁ Prin urmare, conform normelor sus-men┼úionate, furnizorii de servicii po┼čtale sunt obliga┼úi s─â depun─â toate diligen┼úele necesare pentru livrarea la adresa destinatarilor a trimiterilor po┼čtale preluate de la expeditori. Desigur, aceast─â obliga┼úie a furnizorului de servicii po┼čtale nu exclude dreptul destinatarului de a refuza primirea trimiterii po┼čtale ce ├«i este adresat─â, dar acest refuz trebuie s─â intervin─â ├«n momentul ├«ncerc─ârii efective de predare a respectivei trimiteri po┼čtale, nu anterior ca urmare a comunic─ârii de c─âtre furnizor a identit─â┼úii expeditorului.
    Cu stim─â,
    Pre┼čedinte,
    Marius C─ât─âlin MARINESCU”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: