Viata

CFR face impresie

Am venit vineri de la Galati pana la Braila, cu un tren personal etajat care mergea spre Constanta si am ramas placut impresionat. Un aspect placut inca de pe peron, trenul era vopsit proaspat adica fara urme de rugina(ca la cele pe care le cunosteam eu), usi automate(un lucru excelent, fiindca in trecut era un chin pentru femei si batrani) !
In interior ma bucur ca au scapat de cromatica aia de zici ca mergeai cu caruta… maro cu tente bej sau ce mai erau. Acum e albastru frumos, arata ceva in genul:

Ce m-a surprins a fost faptul ca am beneficiat de aer conditionat pentru 2.2 lei, pe care i-am platit fireste din cauza reducerii de 50% pentru ca faptul ca sunt student, e minunat! La ce canicula era vineri, sa stiti ca facea toti banii un aer conditionat… Ma bucur ca cei de la Caile Ferate Romane s-au gandit si la confortul oamenilor nu doar la cum sa ii usureze de bani.
Am mai observat si ca in trenurile alea compartimentate in loc de 8 locuri cate erau inainte acum sunt 6, pentru sporirea confortului pasagerilor! Le-as recomanda sa le redimensioneze putin fiindca daca, in fata mea ar sta unul la fel de inalt ca mine cu picioare lungi, ar trebui sa ne tinem picioarele “impleticite” ceea ce nu e chiar frumos! Nu mai zic ca ar trebui sa ma ridic ca sa poate iesi cineva de langa fereastra afara, pentru a putea trece. Daca ar rezolva si aceste chestii chiar ar fi dragut.
Oricum ma bucur ca fac si ei mici progrese.

Tagged , , , , , , ,

59 thoughts on “CFR face impresie

    1. nici eu nu-l folosesc prea des dar aveam o geanta cat mine de mare iar eu am 184 si 80 de kg:D. iti dai seama

    1. Iti dai seama aer conditionat in tren pe o caldura de 30 de grade pe putin… pe la ora 16( cand s-a adunat in pamant toata caldura de peste zi, iar soarele care parca atunci il simti ca te mangaie cu razele fierbinti)

  1. Progreseaza putin dar inca mai sunt vagoanele alea vechi, murdare si toate stricate in ele.

  2. Cand voi face 3 ore cu trenul de la Brasov la Constanta le voi da credit celor de la CFR. De 5 ani se chinuie la calea ferata dintre Bucuresti si Constanta, iar acum cand au terminat se lauda cu o economie de timp de 4 minute intre cele doua orase. Nu este posibil asa ceva!

    1. macar faci 5-6 ore 😀 dar confortabil…adica eu am parcurs 32 de km( cat scrie pe bilet) in 54 de minunte:), deci am mers cu 30 de km pe ora ! Asta chiar e o problema.

        1. si ce el nu poate sa mearga cu 80-90 de ora macar? ca doar n-are peste cine sa dea… nu circula prin localitate! crezi ca ma deranja sa fac sub 20 de minunte:D?

          1. Nu am zis asta, dar deobicei personalele trebuie sa circule cu viteza reduza deoarece ele opresc in toate garile, si na, pleaca din prima gara, ia demaraj 160 la ora, si la 1 km apare urmatoarea gara, opreste, porneste, iar demaraj de 160, air alta gara si tot asa, nu mi se pare normal. Dar asta nu inseamna ca e normal sa circule cu circa 30km/h, stiu ce zis lucrez in domeniul feroviar!!!

          2. inteleg ce zici… dar nici intercity nu merge cu 160 de ora prin romania… si ar avea timp si loc de accelerare si de decelerare!

            La 15 ani lucrezi la CFR? Foarte tare… cum vina asta totusi ca abia daca ai 16 ani si semneaza parintii poti sa lucrezi.

          3. InterCity circula cu 120-140 chiar si 160 pe portiunile bune, dar trenul de genul asta nu opreste decat in orase, asa ca are unde sa accelereze 😉

    2. Fara suparare, dar ai idee ce distanta este intre aceste 2 orase? Stim ca tu cu masina ta deosebita mergi probabil mai repede decat viteza sunetului, si mai ales prin munti si serpentine! Fi mai realist!

  3. Chestia asta e de mai bine de un an de zile, au fost reportaje si in media referitoare la chestia asta..daca s-ar mari viteza pe calea ferata ar fi perfect 🙂

    1. da mai nou tren personal inseamna cum e un avion privat:D… adica imi apartine si este pus la dispozitia mea de CFR cand am nevoie.

  4. pe unele rute asemenea trenuri au apărut de mult, chiar și la personal. Astea albastre sunt cele mai incomode scaune din istoria CFR, și nu e doar părerea mea. Da, e drăguț că bagă aer condiționat e o schimbare uimitoare și binevenită, deși e la preț redus și ăla….adică bagă mult mai puțin aer față de un accelerat de exemplu.

    Eu merg Galați – Iași și prefer trenul accelerat fiindcă e comod, are aer condiționat, are priză și e jumătate compartimentat, jumătate la comun..e bestial. De cele mai multe ori stau singur în compartiment.

    Cred că abia acel tren îl poți numi acceptabil. Din păcate la ultima mea drumeție spre Iași au schimbat vagoanele cele comode cu astea cu scaune albastre….o devansare după părerea mea!

    Și dacă e să luăm în considerare aerul condiționat, pe lângă diferența de intensitate la accelerat e răcoare și în timp ce trenul așteaptă în gară să plece, iar la personal te sufoci în miezul zilei până la plecare.

    Oricum, e un pas înainte față de vechile cutii de conserve.

    1. mai fara de ce era afara eu zic ca in tren a fost ok, oricum sti ca este recomandat sa nu se scada mai mult de 5-6 grade celsius fata de temperatura de afara fiindca altfel organismul poate avea de suferit…

  5. n-am fost cu trenul de cativa ani buni, cred ca acum nu mai sunt asa aglomerate cum erau in vremea studentiei mele
    ati auzit de “trenul numit foamea”? era acceleratul de Iasi- Timisoara :)))acum nu mai stiu cum arata daca-i tot asa

    1. dar de ce sa numea asa? fiindca nu aveam vagon restaurant…si facea 25-26 de ore:D?si e logic sa poti manca de 2-3 ori pe parcursul deplasarii:)

      1. mergeau multi studenti cu el, era rablagit, vai de el 😀 apoi eu in studentia mea asa l-am cunoscut, nu m-au interesat detaliile :)))

  6. Ultima data cand am fost cu trenul (acu’ 2 ani) de la Bucuresti la Craiova am facut fix 8 ore. Acuma dupa cum arata asta ar trebuie sa zboare pe calea ferata, dar de unde atata :))

  7. N-am mai mers cu trenul de o caruta de ani. Vestile pe care mi le dai sunt imbucuratoare, daca si in personal au instalat aer conditionat, inseamna ca suntem pe drumul bun. 😀 Cu toate astea parca prevad ca nu o sa beneficiez de modernizari prea curand.

    1. daca ar rezolva si timpul in care ajungi unde ai nevoie…pai si daca mergeam cu caruta sau bicicleta ajungeam mai repede!

      1. Exact Pato =))

        De exemplu eu pana-n Bucuresti fac vreo 3 ore.. Dar nu m-ar deranja deloc de erau macar 2 :))

    2. Pacat ca n-au si speed.. Uneori imbatranesti stand in tren :))))

      Pe afara nu-i chiar asa (ca sa nu zic direct, deloc asa)

      1. ti-am zis am mers in medie cu 30 de km pe ora de la galati la braila daca fac un calcul am parcurs 32 de km( cat scrie pe bilet) in 54 de minunte 🙂

  8. wOW…Dupa spusele tale acum sa mergi cu trenul este mult mai confortabil.Bine ca au scapat de scaunele alea maro :D.In alexandria avem trenuri diesel ca nu avem locomotive electrice -> deci sanse slabe sa vad eu asemenea trenuri pe la mine prin oras

  9. Acuma na, nu suntem nici noi chiar africani. Nu ar trebui acum sa zicem “wow” ce au facut astia de la CFR. E drept ca majoritatea merg rau in tara asta, dar din cand in cand mai vezi si lucruri bune, mai un tren, mai un pasaj, mai un stadion … poate in viitor si o autostrada, cine stie !? 🙂

    1. e drept ca n-am mers decat o ora cu ele dar mi s-au parut mult mai confortabile decat canapelele alea maro… in care transirai enorm si te aprindeai la plamani. Acuma de ar face si in autobuz locuri pentru cei care ocupa 2 scaune o data, ar fi ceva, dar ei le gandesc pentru majoritatea(ma gadesc eu).

  10. No, astea chiar arată bine. Doar că dacă ar rezolva infrastructura să ajungi in 3 ore de la București în Petroșani ar fi superb. În alte țări se poate.

  11. uau, chiar nu știam că lumea merge așa rar cu trenul…am aflat din comentariile voastre.

    cât despre mersul cu trenul uneori e varianta cea mai bună. Că tot aminteam de drumurile mele la iași, am ajuns să prefer trenul în favoarea microbusului datorită comfortului. Ajungi la fel de repede la destimație dar stai mai comod, e mai răcoare, și mai important, ai priză că e accelerat. cele 4ore și 30 minute trec foarte bine în tren față de bus.

    Dacă aveam linie directă spre casă și accelerat, pe bune că nu aș mai merge cu microbusul vreodată. Numai să nimerești trenurile alea comode, că astea pe care le prezinți în poză, așa cum am zis mai sus și a menționat și Soacra: SUNT DE EVITAT!

  12. Astea sunt de vre-o cativa ani si sunt ok fata de ce aveam. In fostele personale mai mergeau unii si cu gaini, miel …etc

  13. referitor la intrebarea ta de msi sus, de ce nu merge cu 160 minim? pentru ca NU avem infrastructura PENTRU ASTA. de aia e cea mai mare tiganie ca dai 400 de mii pentru un bilet care la personal costa 200 si ajungi cu vreo 30 de mi mai repede. pret dublu pentru juma’ de ora mai repede

    1. pai si doar n-or vrea sa le fac eu infrastructura, de ce platesc sa ma bucur de servicii. Daca nu ma intorc si merg cu autocarul ca si acolo are aer conditionat si ii si mai ieftin.

  14. ai mare noroc c-aveti asa trenuri prin zona p-acolo. Eu ieri am venit de la Cluj la Petrosani cu un accelerat care arata ca-n filmele de groaza. Am fost intr-un separeu 5 persoane straine si la un momentdat parca nici nu mai era aer, mai ales ca unii nu vroiau sa deschida geamul ca cik se face curent 😐 sa nici nu mai pomenesc ca nu avae aer conditionat si ca cutia de gunoi nu se inchidea 😐 am mai facut si 5 ore :(( si toate minunatiile astea m-au costat “decat” 47 de RON.

    1. viteza aia e dictat de sus! ca sa avem timp sa vedem tara, cat ii de frumoasa… doar la viteze mici poti observa detaliile. Iar conditiile intra in pachetul turistic piperat numit “Intoarcerea la origini”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *