Blogging

Valoarea unui blog

Valorea unui blog este un concept complex de analiza in ziua de astazi, probabil expertii social media si cei de marketing si-au pus deja intrebarea: Care este valoarea unui blog?

Valoarea unui blog in viziunea unui problogger o da  insusi continutul blogului, de asta isi gestioneaza timpul si energia pentru a crea continut de calitate pentru cititorii blogului sau. Continutul reprezentat de articole si alte unelte media( fotografii, videoclipuri ori chiar continut audio) reprezinta si din punctul meu de vedere cel mai de pret bun pe care un blog il da online-ului, fiindca in jurul acestei rotite imense se invart alte rotite mai mici. E de preferat ca tot sistemul sa se invarta ca unu tot unitare, fara a da rateuri…iar complexitatea sistemului poate da o valoare adaugata, asemeni unui ceas elvetian.

Partea de social media ar putea cuprinde multe caracteristici precum: frecventa publicarii unui articol, numarul de comentarii, numarul celor care comenteaza constant pe blog, numarul de like-uri si share-uri adunate pe facebook, numarul de +1 pe google plus, tweet-uri pe twitter si mai nou acordarea atentiei unei platforme noi in domeniu pinterest.

In viziunea unui social media manager valoarea unui blog este data de comunitatea din spatele lui, de prezenta in retele de socializare, de activitatea bloggerului per ansamblu in tot ce reprezinta micro si macro-universul online…aici ar putea conta traficul produs de blog spre o buna monetizare.

Omul de marketing nu va vedea altceva decat cifrele, investitia facuta in acel blog si vanzarile rezultate direct ori indirect datorita plasarii unui buzz pe acel blog.

Pe plan de SEO am inteles ca se discuta din ce in ce mai putin, dar cred ca e corect sa amintim de el asa de dragul vremurilor bune. Pe vremuri un PageRank google ridicat iti conferea o anumita valoare, se pare ca azi PR-ul nu mai este ce a fost insa in ziua de azi se ia in considerare autoritatea in motoarele de cautare.

Concret despre ce discutam?
Sa luam drept exemplu pato.ro, de-a lungul timpului a produs vanzari directe de mai multe mii de euro(prin sisteme de afiliere), are un trafic in continua crestere, am o prezenta timida in retelele de socializare, unii cred ca am o comunitate numeroasa(si mie imi place sa cred la fel), am putea sa amintim probabil mai multe lucruri care mie nu-mi vin acum in cap.
Daca e sa ma iau dupa numeroasele calculatoare de pe internet se pare ca blogul valoareaza peste 7000 $(US dolars). Stati linistiti pato.ro nu-i de vanzare fiindca pretul lui pleaca de la 75000 de euro si nu cred ca s-a gasit nebun pentru asta.

Sau poate valoare este data prin imaginea de mai jos, care pe multi probabil daca ar fi pentru blogurile lor s-ar fi suparat…eu ma bucur ca au avut ce copia de la mine.

 

Ce da valoare unui blog?

.

Tagged , , , , , , , , , ,

23 thoughts on “Valoarea unui blog

  1. asa e la noi unii scriu si alti copiaza :)) ia sa vad ce pot copia si eu de la tine,a dar stai copia nu are valoare trebuie sa fiu original.

  2. Cei care copiaza nu vor ajunge niciodata departe cu blogul, asa ca simte-te mandru ca a considerat ca ideile tale sunt bune de preluat.

  3. Interesant articol, dar nu cred ca exista un raspuns universal valabil si asta pentru ca fiecare blog are un alt obiectiv, iar valoarea sa este data de cat de bine isi indeplineste acel obiectiv.

    Oricum nu as fi foarte de acord cu ideea ca valoarea unui blog este data in primul rand de suma articolelor din trecut. Acele articole si-au avut rolul de a aduce blogul la punctul in care este astazi, dar cam atat.

    Daca ar fi sa aleg totusi un singur factor care sa determine valoarea unui blog acesta ar fi “vizibilitatea totala generata” adica numarul de vizitatori directi ai blogului la care se adauga numarul persoanelor care ajung sa afle indirect mesajul tau de la vizitatorii directi.

    Din acest punct, aplicand o simpla “rata de conversie” putem ajunge la valorea care ii intereseaza pe fiecare in parte.

    1. Fireste ca totul e relativ, fiindca traim intr-o lume relativa… poate ce consider eu ca face bine blogului, tu consideri ca dauneaza. Aici cu valoarea depinde la ce fel de valoare ne gandim fiindca a avea valoare e un termen foarte complex… In primul rand fiind un blog personal are valoare sentimentala, sunt gandurile si poate sentimentele noastre asternute prin niste biti pe o pagina alba. Valoare comerciala da s-ar putea raporta la “rata de conversie” de care amintesti… insa sunt si firme, branduri adevarate care nu prea gandesc pe termen imediat “conversia” venind in timp ducandu-si brandul la un asa nivel incat sa nu conteze cateva sute de conversii venite de pe un blog oarecare, insa sa conteze imaginea redata de o persoana si facuta publica, avand acces multi potentiali cumparatori sau nu la ea. E chestie de viziune.

  4. Greu de definit asa ceva.
    Din cate stiam eu un blog, mai ales daca este personal nu se poate vinde, cel putin eu n-as face asta…
    Pana la urma e nu jurnal public in care conversezi cu unii sau cu altii.
    Chiar daca ai castigat niste banuti din el, mi se pare normal. Ai investit bani, timp, chiar si pasiune… ca daca nu iti placea, nu faceai asta, mancai seminte in fata blocului…

  5. Numarul de comentarii si de vizitatori. Cred eu. Pana la urma e meritul tau ca stii sa-ti atragi oameni pe blog, nu conteaza cum. Un blog fara comentatori e ca un magazin fara cumparatori. Nu crezi?

  6. Din punctul meu de vedere, continutul. Si, uneori, persoana din spatele blogului. Stiu cateva bloguri excelente, cu maxim 4-5 vizitatori/zi. Dar extrem de valoroase, dpdv al continutului.
    Faptul ca nu au vizite, comentarii, like-uri, share-uri, comunitate nu le scade din valoare. E ca si cum am considera ca o opera de arta foarte reusita calitativ n-are valoare doar pentru ca nu a fost vazuta de 1000 de oameni/zi, doar pentru ca nu are critici si aplauze, doar pentru ca nu e faimoasa. Sigur, toate acestea ar contribui la faima si ar facilita accesul cator mai multor oameni la ea, dar nu ii afecteaza valoarea propriu-zisa. (sau nu ar trebui, ar fi frumos sa recunoastem valorile in lipsa elementelor ,,ajutatoare”).

    1. Consider ca ai dreptate continutul atrage toate celelalte chestii amintite de mine, insa vezi tu cum ziceai si tu uneori depinde si de sansa… blogul meu sigur nu e o opera de arta( e posibil sa aiba cateva articole mai rasarite) dar sunt bloguri care n-au avut sansa sa fie descoperite cel putin inca. E posibil ca oamenii sa scrie continuu zi de zi peste 10 ani sa fie un adevarat boom :D.
      Sansa in viata isi are rolul ei.

      1. Hihi, blogul tau are articole rasarite cu idei interesante si semne de intrebare chiar bine-venite de multe ori.
        Bloguri care ar putea fi considerate opere de arta in sine cred ca sunt foarte foarte putine (eu nu am gasit vreunul inca, am gasit bloguri frumoase, interesante, inovative, originale, bloguri de artisti/arta, dar bloguri care sa fie arta in sine – nu). Faceam o paralela cu arta probabil pentru ca asociez valoarea cu asta, putem sa ne gandim insa si la domeniul stiintific. Valoarea propriu-zisa a unei inventii sau a unei teorii e data de continutul ei, e o valoare intrinseca. Dar sigur, pentru a putea deveni si ,,utila” si pentru a capata un sens la nivel de societate, are nevoie de elementele mentionate de tine.

        Poate o fi si chestie de sansa, nu ma pricep 😛 In general, am observat ca blogurile ,,descoperite” mai usor sunt cele ale carui autor s-a ocupat in mod activ de asta (chiar si simplul fapt ca a lasat comentarii in stanga si in dreapta, chiar daca nu cu scopul de a-si atrage vizite). Autorii blogurilor de care ziceam in comentariul precedent, cele cu vizite putine, posteaza continutul si se ,,retrag”. Nu prea apar nici in rezultatele motoarelor de cautare, caci nu se folosesc de tag-uri, de exemplu. Si atunci, nu stiu cat e vorba de sansa, si cat de anumiti factori specifici.

        Desi, cred ca sunt si cazuri in care pur si simplu tine de sansa, unele bloguri, desi valoroase, nu au fost descoperite de oamenii potriviti, si pot trece ani pana sa ajunga sa fie cunoscute de un numar mai mare de persoane.

  7. Iulia, Pato, am citit dialogul vostru si in urma lui m-am decis sa fac si eu un articol pe aceasta tema. In primul rand sa spui ca un blog are un continut bun sau un continut slab e destul de hazardat. Cine decide ce e bun? Cine decide ce e frumos? Daca blogul ramane doar cu 4 vizite, nu se naste un semn de intrebare in privinta calitatii lui? Eu am vazut multe bloguri care posteaza articole copiate sau fotografii indoielnice (din punctul meu de vedere) iar lumea le ia cu asalt si se entuziasma sincer in fata lor. Bloguri cu articole copiate si cu zeci sau sute de comentarii care afirmau toate: “vai ce articol bun”. Deci ce inseamna continut bun? Ceea ce apreciez eu a fi bun, altuia poate i se pare total neinteresant. Lumea blogurilor e speciala si are reguli proprii, care nu functioneaza in alte domenii.
    Totul se reduce aici la persoana din spatele blogului, la cum stie ea sa castige inima celorlalti, la cum stie ea sa-i determine sa-i viziteze casuta virtuala. Ca atunci cand intri pe un blog unde articolele sunt 80% luate de pe net si vezi 80 de comentarii laudative la fiecare articol, incepi sa ai indoili chiar si in privinta propriei persoane. :)) Daca 80 de persoane zic ca un artcol e bun, cine esti tu sa afirmi contrariul?

    1. Ma bucur ca dialogul nostru te-a determinat sa detaliezi intr-un articol astfel de aspecte.
      Inteleg din ce perspectiva spui ca e hazardat sa ne dam cu parerea despre calitatea unui blog, dar atunci ce facem? Nu mai suntem in stare sa apreciem pozitiv/negativ nimic? E clar ca orice decizie e incarcata subiectiv, e imposibil sa fie altfel, insa o scala valorica tot ma gandesc ca avem. Ca altfel, acceptam toate gunoaiele pe motivul ca ,,cine suntem noi sa zicem ca e calitate proasta?” (majoritatea e si proasta de multe ori, ca sa nu mai tot evit sa spun direct. Si de fapt cam asta si facem multi dintre noi, acceptam gunoaiele apreciate de altii, le toleram si avem retineri in a ne exprima opinia)

      Eu sincer cred ca blogurile de care aminteam, cu vizite putine dar al caror continut mie imi pare de o calitate superioara, au vizite putine pentru ca majoritatea oamenilor se incadreaza in superficialitatea celor descrisi chiar de tine mai sus. Cei care aplauda texte copiate si ipocrizia in discutii/comentarii. E doar o parere, bineinteles :))

      Poate multi nici nu au termen de comparatie. Sigur, e greu sa contrazici 80 de persoane, chiar si in sinea ta doar, ca incepi sa te intrebi ce se intampla.. Pe mine personal ma ajuta sa stiu ca eu una sunt capabila sa aduc argumente opiniei mele, aia 80 care aplauda un articol copiat pot sa imi aduca argumente solide prin care sa justifice extazul in care se afla? Ma indoiesc, nu stiu de ce 😛

      Noo, as mai dezvolta, dar deja ma intind. Astept cu nerabdare articolul tau!! 😀

      1. Oho, si inca cate argumente nu gasesc. Primul ar fi ca articolul respectiv le-a adus informatii interesante pe care ei nu le stiau. Le-a imbogatit cultura generala, le-a largit orizontul cunoasterii. Sau pur si simplu i-a facut sa rada, s-au simtit bine cand l-au citit. Le-a inseninat ziua.
        Cu toate astea, tot un articol copiat ramane…
        Daca in fiecare zi postezi astfel de “opere de arta” si inseninezi ziua a zeci si sute de romani, ce mai conteaza de unde le iei? Rezultatul ramane si se cheama ca oamenii te apreciaza si intra de drag pe blogul tau. Deci, e acela un blog bun sau nu e, sunt curioasa?

        1. Cred ca totul in viata e relativ… aici se rezuma la orizontul cunoasterii. Unii calatoresc pentru a vedea ceva in lumea asta( putini dintre ei povestesc ce au vazut) multi altii preiau povestile si el dau mai departe doar ca in online ar trebui sa existe respectul de a acorda credite(cel putin).

  8. În opinia mea, iată câteva criterii:
    1. Vocaţia
    2. Talentele
    3. Conţinutul creat să le înglobeze pe cele de la 1+2
    4. Energia pe care o oferi
    5. Informaţia pe care o oferi. Conţinut înseamnă ceva (Variabila X|unde x aparţine domeniului [a…b])
    şi VALOAREA CONŢINUTULUI, care este o FUNCŢIE CU MULTIPLE VARIABILE, între care Vocaţie, Talent, interacţiune, informaţie transferată, energie transferată, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published.