advertise, Bani, Blogging

Blog – influencer si advertising – bani

Ideea de monetizare a blogurilor fie ca sunt nisate, personale sau generale este una la ordinea zilei prin mediul online, fiindca aud mereu termeni precum social media, advertising online, marketing online, influencer etc. Termeni care in general au legatura si cu banii investiti-castigati din si prin online.

Am incercat o mica abordare a ceea ce inseamna influencer, in materie de bloggeri avandu-ma ca studiu de caz, a fost un articol mai in gluma decat in serios. Constantin de la reclame-tv m-a atentionat repede ca abordarea nu este chiar una corecta:

Micule influencer, ai uitat sa spui despre numarul celor care comenteaza zilnic la articolele tale 🙂 Un lucru important in SM este si numarul celor care au dat like la pagina ta de brand personal, precum si al celor care au facut cumparaturi de la eMAG prin intermediul reclamei de pe blog. Ca sa nu mai spun de cei care si-au facut cont pe FriendsBook la recomandarea ta. Eu zic sa revizuiesti putin articolul

Asa ca sa vedem:
1.am scris si publicat in total pe blog 706 articole(exceptandu-l pe acesta)- articole la care am primit 14710 comentarii aprobate + 4859 marcate drept spam( de catre akismet) + articole sterse de mine considerandu-le spam.
14710/706= aprox 21 de comentarii aprobate per articol
De asemenea am aproximativ 70 de abonati prin email la articolele ce apar pe blog.
2. Pagina de Facebook a primit 193 likeuri si pe Google plus 320 de contacte;
3. contul de twiter @patobasil a primit 30 de follow-uri, in 3 saptamani, de cand a luat fiinta;
4. A organizat cateva concursuri, in care s-au dat premii tin minte de la o cartela de orange castigata de Florin Husdup, 3 carduri/vouchere in valoare de 40 de ron pe emag, am ajuns la 3 fulare hand made ( si vor mai urma);
5. Blogul a produs “vanzari” unui magazin online de 10.912,30 RON, defapt comenzi.
6. Are un trafic frumusel de peste 200 de unici pe zi,
-statistici din google analytics pe ultimul an:

7. A participat la diferite campanii in online, mai multe detalii in contul sampler si am fost prezent la  blogmeeturi in offline!

Banii care-i genereaza  sau care se invart in jurul unui blog reflecta in valoarea sa?
Multi am vazut ca in detrimentul banilor au renuntat la a mai scrie!
De aici si dilema din titlu…omul din spatele blogului este afectat mai mult sau mai putin de banii din advertising ce se invart in jurul sau, pana la urma se rezuma multe lucruri la bani.  Ma intreb ce ar trebui sa faca omul din spatele blogului pentru a fi afectat pozitiv…

Sfaturi? Idei? Pareri?

Tagged , , , ,

31 thoughts on “Blog – influencer si advertising – bani

  1. Trebuie sa ai un blog foarte interesant pentru a fi influencer si astfel sa castigi bani 🙂

    Lasand gluma la o parte, din cate pot observa eu, exista un grup restrans de bloggeri cu statut de influenceri si care castiga bine din blog.

    Exista metode mult mai bune decat blogul de a castiga bani. A face 100-200 eur in cateva luni din blog nu este un castig care sa insemne ceva in online.

    1. Stiu ca din blog nu se castiga foarte mult, ci din activitati conexe… toti spun asta si probabil asa si este!
      Dar mie nu-mi vine sa cred ca blogul meu a putut sa influenteze vanzari de 110 de milioane de lei vechi.

    2. Felicitari pentru rezultatele obtinute! Sper sa ajungi un influencer mare si sa castigi tu suma aceea!

      1. nu stiu daca asta imi doresc… inca nu stapnesc bine termenii “influencer” e un termen ambiguu din punctul meu de vedere. L-am folosit ca se foloseste dar nu-l aprob neaparat.

  2. 5. Blogul a produs “vanzari” unui magazin online de 10.912,30 RON, defapt comenzi.
    Si tu ai avut ceva de castigat, concret, de pe urma acestor comenzi? Ai un procent din vinzari?
    E buna ideea cu monetizarea blogului, am o situatie financiara mai grea in acest moment, cred ca mi-ar prinde bine si mie. Usor de zis, greu de facut. Nu ma vad cu reclame si advertoriale pe blog. :))

    1. pai cam un 3%, deci mare lucru nu…dar ideea e ca poate, face asta. Monetizarea care sa aduca satisfactii din cate am inteles vin cand ai intelegeri cu agentiile de publicitate, cand apeleaza ele la serviciile tale.
      Banuiesc ca poti sa-ti rotujesti veniturile insa nu te astepta la cine stie ce, daca esti invatat sa ai venituri constante si sigure nu-i locul.
      In timp poate se va mai schimba, dar pana acum n-as putea spune ca am castigat prea multi bani, vine niciodata nu o sa spui prea mult banuiesc…

  3. leu cu leu se face suta, asa ca….toti pornim de jos si tu esti pe un trend ascendent asa ca multa bafta in continuare 🙂

  4. desi chiar si eu pic in pacatul englezismelor (din varii motive) ma zgaraie pe creieri cuvantul asta de “influencer”… de-o naibii de treaba..
    parca ai face voodoo.
    una peste alta, mi se pare urat cand se discuta despre bani. Ma intereseaza continutul ca sa revin intr-un loc si sa-l frecventez. Si ca tot vorbim de englezisme “those that can’t do, teach”. Vreau doar sa zic ca mi se par inepuizabile discutiile despre cum se fac banii pe net in detrimentul continutului care de fapt e valoarea. E ca si cand atunci cand intri intr-un bar misto, barmanul in loc sa te serveasca cu o bautura sau sa-ti vorbeasca despre oferte speciale, incepe sa-ti spuna despre cat castiga barul de pe urma ta ca ii treci pragul.
    Mda, poate e deplasata paralela, sper doar sa prindeti ideea.

    1. ai fi uimita… ca n-am publicat articolul ca sa ma laud, chiar daca poate asa pare. Vreau sa aflu niste pareri despre aceasta tendinta, vreau sa aflu idei, vreau sa vad unde-i linia dintre valoare si “valoare”, dintre decent si strident, dintre bun simt si …
      Asta de la cititori fiindca depinde si de ei.

      1. nu zic ca pare ca te lauzi sau ceva in genul, departe de mine. Ce zici tu aici pare legitim, iar tu un om decent. Ziceam asa in general, ca prea mult se discuta despre bani. Pe bloguri si din bloguri. Si prea se dau unii cocosi. Iar de astia, deja mi-s satula. Chiar daca sunt o mare novice si nu stiu eu prea multe.

        1. sincer ideea mea este ca se pot face bani, daca stii sa ceri cat meriti defapt si atata timp cat scrii din placere nu pentru bani… fiindca altfel te apuci 1-2 luni si scrii advertoriale numai cum am vazut exemple si pierzi tot… Proiectele pe termen lung pot fi si profitabile si calitative fiindca aduci completari si valoare tot timpul. Spre exemplu eu daca m-am apucat sa scriu despre nave si o las balta o sa fie un mare nimic, fiindca domeniul este vast, dar daca voi completa mereu cu cate ceva probabil va ajunge un proiect care sa ajute, sa incante, sa invete, sa atraga, sa faca multe dar asta nu se poate decat in timp.

          1. altfel te pierzi rapid si sigur… oricat de mare ai fi, pot sa dau exemple fireste nu public, de bloggeri pe care nu-i prea citesc dar sunt foarte apreciati pentru ce bloguri au avut o data, DAR NU MAI AU!

  5. “Influentatorule” (ca nu putem folosi englezisme) nu e nimic rau in a te lauda cu rezultatele muncii tale! Te urmaresc de mult timp si stiu cat efort ai depus pentru acest blog asa ca succesul iti apartine, nu l-ai furat, si este foarte bine sa fii multumit si mandru de rezultatele muncii tale. Da-te mare ca ai cu ce!

    1. Modestia n-a fost niciodata calitatea mea nr 1, insa nu-i rau sa fim mai decenti in “declaratii” 🙂
      Influentator suna amuzant!

  6. Influencer zici? Pai da, cam trebuie sa iti dau dreptate insa probabil ai omis un aspect important, foarte important chiar: Pentru a fi un bun influencer, trebuie sa interactionezi cat mai mult cu publicul tau IN OFFLINE. Spre exemplu eu nu ma pot considera influencer in online, in timp ce, in offline ma pot considera, deoarece interactionez zilnic cu zeci de peroane.

    Practic, un influencer se face remarcat in offline, locul unde-si stabileste si “relatiile/interactiunile cu publicul”, si in Social Media, insa abia dupa ce se trece de primul punct.

    1. In offline zici, cred ca trebuie sa ma cunosti ca sa iti faci o parere despre mine…nu stiu daca sunt influencer sau nu dar caut sa fiu serios.

  7. Nu vad nicio legătură între numărul celor care cumpără un produs fîcând click pe un banner şi influenţa ta asupra lui… chiar nu văd.
    Exemplul tăt iniţia cu firma de hosting era ok… dar bannerul e doar un banner care a dus către un produs la un anumit preţ şi nimic mai mult. Că omul a cumpărat sau nu… deja nu mai depinde de tine.

    1. Bogdane bannerul ala e pus de curand… inainte aveam adsense si sa stii ca nu mi-a adus un plus mai deloc bannerul, contrar asteptarilor.

  8. Eu as zice ca bloggerul nu trebuie sa se lase afectat in nicuun fel de campaniile de monetizare de pe blogul sau. Cel mai bine si mai indicat este sa ramana el insusi, sa continue sa scrie din pasiune si placere, odata schimbate motivele pentru care scrie cititorii tai vor simti si nu vor mai intra pe blogul lui cu atata placere.

    1. Motivele pentru care scrie nu trebuie schimbate! ai dreptate dar in general oamenii se schimba oricum…
      Faptul ca orasul meu este in criza in ceea ce priveste transportul in comun ma face sa-l detest. Nu pot sa fiu impasibil cand trebuie sa astept 1 ora si sa ma deplasez si pe jos cand inainte faceam 10 min maxim.

      Tot binele si tot raul ce intra in contact cu noi ne afecteaza intr-un fel sau altul… faptul ca nu mai citim 10 bloguri ci urmarim 100-200 conteaza ca ne limiteaza timpul, fireste pe cele dragi le citim cu fiecare ocazie dar uneori nu exista timp fizic.

Leave a Reply

Your email address will not be published.