Cursa de 24 h de la Le Mans

Cea mai importanta cursa dupa parerea mea din domeniul automobilistic de pe parcursul unui an, supranumita “Cursa de 24 de ore”.
Cursa de la Le Mans reprezinta o adevarata incercare pentru producatorii de masini, deoarece aceasta competitie senzationala testeaza limitele de anduranta ale pilotilor cat si cele de fiabilitate a masinilor, care merg timp de 24 de ore in continuu. Cursa are loc in Franta pe celebrul circuit de la Le Mans, este o intrecere sportiva nemaivazuta, un adevarat maraton al automobilelor… care trebuie sa reziste atat pe lumina zilei cat si in intunericul noptii.
Masinile merg in general cu viteze medii de peste 220 km/h, facand un calcul simplu ele strabat in 24 de ore peste 5200km.

Ieri am vazut pe Eurosport 2 ca au inceput calificarile pentru cursa ce va avea loc in weekend, in calificari fiecare pilot al fiecare echipe trebuie sa faca minim 3 tururi de pista completa pentru a fi calificat oficial in marea cursa(2011).
Anul trecut in 2010 desi masinile Peugeot au dovedit ca sunt mult mai rapide decat adversarii directi, cei de la Audi problemele de fiabilitate le-au dat planurile peste cap.
In 2011, Peugeot a lansat un nou model 908 si lanseaza in cursa trei echipe de piloti cu care spera sa urce pe podium si de ce nu sa castige cursa.
Componenta celor trei echipe pentru Le Mans 2011:
N°7 908: Alexander Wurz / Anthony Davidson / Marc Gené
N°8 908: Franck Montagny / Nicolas Minassian / Stéphane Sarrazin
N°9 908: Sébastien Bourdais / Pedro Lamy / Simon Pagenaud

Noul Audi R18, un prototip creat special pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans, îşi va face debutul în linia Audi.
Echipa favorita anul acesta este Audi 3 care are in componenta nume precum: Tom Kristensen(pilotul cu cele mai multe victorii in cursa de la Le Mans), Allan McNish, Dindo Capello. Eu unul pe ei mizez!
Mai jos aveti imagini cu cele 2 monoposturi cu cockpit inchis care sunt favorite pentru a trece primele linia de finish!

Audi R18 pregatit pentru Le Mans 2011

2011 Peugeot 908 HDi FAP Le Mans race car

Latest Comments
  1. Soacra

    Intr-adevar e o cursa nebuna, insa pilotii si masinile nu merg 24h non stop…mai iau si puze mici…

    • admin

      cand se schimba pilotii… dar asta nu dureaza foarte mult, bine pilotii au ceva timp la dispozitie ca sa se odihneasca, fiind 3… daca conduc fiecare cate 3 ore sa zicem.

  2. Gyerko Szabolcs-Laszlo

    Care este masina care a castigat de cele mai multe ori aici ?

    • admin

      Se pare ca Audi R10 TDI, o masina care a intrat in istoria circuitului, ea a castigat in fiecare an marele trofeu pana a fost inlocuita cu Audi R15. Firma Audi cheltuia cu acest proiect la acea vreme cate 15 milioane de USD anual. Dar asta a condus ca in ziua de astazi motoarele diesel audi sa fie cele mai performante si mai fiabile din intreaga lume, ma refer aici la masinile de serie! Banuiesc ca ai vazut vreo reclama Audi.
      Cam astea se pare ca erau specificatiile tehnice ale masinii:

      Chassis: Carbon fiber monocoque with honeycomb structure.
      Engine: Custom-built Audi V12 diesel engine, 5.5 litre (5500 cc), TDI DPF, mid-engined, longitudinally mounted.
      Pistons: Mahle.
      Filter: Dow.
      Power output: 650 hp (485 kW)[1]
      ECU: Bosch.
      Fuel: Shell V-Power.
      Fuel delivery: Fuel injection.
      Lubrication: Shell Helix.
      Aspiration: twin-turbo.
      Gearbox: 5-speed S-tronic.[1]
      Drivetrain: Rear-wheel drive.
      Clutch: Sandtler 3-plate carbon-fibre clutch.
      Radiator fluid: Würth.
      Steering: Power assisted rack and pinion steering.
      Springs/Suspension: Eibach double wishbones, coil springs over dampers, anti-roll bar.
      Brakes: Brembo
      Wheels: OZ forged aluminium.
      Front: 10 x 18″.
      Rear: 11 x 18″.
      Tyres: Michelin radial slick and treaded rain tyres.
      Front: 33/68-18.
      Rear: 37/71-18.
      Length: 4,650 mm (183.1 in).
      Width: 2,000 mm (78.7 in).
      Height: 1,030 mm (40.6 in).
      Wheelbase: 2,980 mm (117.3 in).
      Minimum weight: 925 kg (2,040 lb) (including the driver with overall and helmet).
      Fuel Capacity: 13 US Gallons.
      Safety equipment: Sabelt 6-point seatbelt, HANS Device.
      Traction control: Yes.

      • Gyerko Szabolcs-Laszlo

        Mersi de raspuns. Eu sunt afon in materie de masini, asa ca din datele tehnice prea multe n-am inteles 🙂 Dar atat retin ca Audi e pana acum regina cursei.

        • admin

          hai ca iti zic pe scurt… avea 650 de cai putere, capacitate cilindrica 5500 de cmc, era diesel, jante de 18 inchi, in jur de 950 de kg cu tot cu pilot, tubina dubla pentru un mai bun aport de aer(ardere cu un randament ridicat in camera de ardere a motorului), 5 trepte de viteze, centura de siguranta cu prindere in 6 puncte.

  3. Daemon

    Wow.Cum arata cele doua masini :o.Sunt incredibile.Daca zici ca este pe EuroSport ma uit si eu:D

    • admin

      cred ca o sa dea pe Eurosport 2 mai mult… probabil startul cursei si finalul o sa-l difuzeze pe Eurosport dar toata noaptea o sa fie transmisa pe Eurosport2, ca anul trecut.

  4. Val33ntyn

    Super cursa. Masinile sunt super si chiar sunt curios cine castiga anul asta.

    • admin

      eu cred ca o sa ma uit la cursa integral daca o sa rezisT! ca e tare palpitant

  5. skykery

    E prima oara cand aud de ea, tine-ma la curent 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: