Bani

Cum sa cumpar o masina? Destinatia masinii

Va povesteam ca la anul, cu putin noroc de la Cel de Sus sper sa reusesc sa-mi iau o masina personala, in articolul Cum cumpar o masina?.

Cu ajutorul vostru sper, daca sunteti cunoscatori ai acestui domeniu si daca aveti masina sper sa scriu si sa imi aleg o masina care sa mi se potriveasca, fiindca sunt de parere ca alegerea unei masini este una foarte personalizata. Un automobil se poate potrivi unei anumite persoane si sa nu placa multora.
Inainte de toate trebuie sa stabilim faptul daca masina reprezinta pentru cumparator o necesitate sau un moft, fiindca este un criteriu foarte important in alegerea unui automobil.

Pentru a stabili necesitatea trebuie sa studiem destinatia masinii, scopul achizitionarii vehiculului.

Destinatia masinii pe care vreau eu sa o cumpar reprezinta un drum zilnic de aproximativ 55 de KM(dus intors) unde vreo 35 km pot intra intr-un “regim extraurban”.
La un calcul simplu voi merge cu masina:
5 zile * 52 de saptamani(dintr-un an)= 260 de zile pe an
260 zile*55km= 14300 km/anual

Acest calcul, din cate m-am documentat, ma indeparteaza de o masina cu motor diesel. Motor despre care am citit ca e rentabil in jurul a 50000 de km parcursi anual…sau daca ai chef sa-ti iei o masina pe care sa o ai toata viata si nu e cazul!

Astfel ca cel mai probabil ma voi orienta spre un automobil cu motor pe benzina iar aici optiunile si ele sunt reduse sub ceea ce inseamna motor de 1.6. Vreau o masina care sa nu consume mult, ci din contra prefer consum mic la performante decente. Nu-mi voi cumpara masina de curse, ci un autovehicul pentru naveta asta zilnica, de care va povesteam mai sus.

Dupa articolul de astazi cred ca am restrans destul de mult cercetarile.

Am mai scris pe acest subiect:
Cum cumpar o masina? Caracteristicile masinii
Cum cumpar o masina?
Masina – costuri reduse

Tagged , ,

41 thoughts on “Cum sa cumpar o masina? Destinatia masinii

  1. Logan:d, nu te baga la cheltuieli mari, e usor de intretinut si daca ai probleme cu ea gasesti repede piese fiind romaneasca.

    1. Argumentul cu piesele de schimb avea valabilitate prin anii ’90-’95 … cu toate ca si atunci gaseai piese pentru orice marca de masina, dar nu in 24 de ore.

      1. Asa gandea si prietenul meu 🙂 si apoi a inceput sa ii placa, noi am facut drumuri cat de cat lungi, mai ales in vacante pe la munte, si ne place cum se ,,comporta”. Plus ca intr-o perioada facea un drum dus-intors la fiecare sfarsit de saptamana de 400 km in total. Mai gandeste-te, mai cere pareri! Daca vrei confort, e destul de confortabila daca o iei full options.

        1. inteleg ma bucur ca sunteti multumiti de masina, o sa ma gandesc la asta serios iti dai seama insa dacia nu e chiar o masina “cap de serie” pentru extragerea mea.
          Desi pot sa zic ca-mi place foarte mult Duster 🙂

  2. daca totusi nu vrei Logan, desi nu e o optiune rea, un Golf second hand sau Opel Corsa. Totusi la astea ai grija pe ce miini au fost inainte.

  3. Daca faci 55km/zi naveta eu nu recomand benzina. Orice motor ar avea o masina pe benzina consuma mult mai mult decat un diesel.

    Pe langa asta o sa vezi ca nu o sa faci doar km de naveta, se vor mai aduna si altii in plus.

    Eu am astra g 1.7 diesel din 2002 si consum 5% mixt. Colegul are golf plus din 2007 pe benzina, 1.6 si consum mixt de 8%.

    Pe langa ca pretul de achizitie a lui a fost mult mai mare decat la a mea, consuma si mai mult, bani pe care nu-i mai scoti niciodata.

    Mai depinde si de confortul pe care il vrei de la masina, ceea ce eu consider mofturi si bani in plus.
    Daca te indrepti spre o masina destul de noua piesele de schimb vor avea preturi pe masura.

    La fel si la logan, pret bunicel de achizitie dar usca reviziile cat e in garantie.

    1. Alea diesel am inteles ca-s mai scumpe si mai greu de intretinut, chestia e ca eu o iau pentru o perioada scurta…fireste nu ma gandesc la o masina noua deci nu cred ca aici mai este prea mare diferenta in costul de achizitie, trebuie gandit foarte bine.

      1. Daca mergi pe ..am inteles…am auzit… niciodata nu o sa-ti iei masina pentru ca toti zic la fel, alea sunt scumpe, alea sunt naspa, doar a mea e buna :))….

        Pretul de achizitie tu il decizi in functie de ce masina vrei, insa daca faci ~ 50 km pe zi, benzina o sa te usture rau.

        O sa vezi.

        1. Se zice ca e bine sa invatam din greselile altora, e drept ca toata lumea isi lauda masina daca e multumit de ea…asta daca a nimerit ce avea nevoie, fiindca nu orice masina se potriveste oricarui sofer :D, parerea mea. Probabil, o sa-mi fac niste calcule mai amanuntite, insa asa am inteles ca daca nu mergi 50000 de km pe an nu prea reteaza diesel si nu doar dintr-o sursa.

    1. Eu am inteles ca la masinile frantuzesti, inclusiv renault te ustura cand intri in service… sa nu fie adevarat?

    1. Am inteles ca treaba pe Gpl e ok, insa sa mai bag bani intr-un echipament GPL nu cred ca asta imi doresc, e si ala un cost initial pe care nu cred ca-l scot in 2-3 ani cat ma gandesc acum ca o sa tin masina.

  4. Orice ti-ai lua fugi de Golf pe benzina cat vezi cu ochii. Daca ai fi dat si o suma de bani pe care vrei sa o investesti in achizitionarea masinii ti-am fi mai de folos.

    1. urmeaza inca vreo 3 articole ma gandesc, o sa tratez si problema bugetului dar ca sa-ti faci o idee nu-mi permit o masina noua fie si logan.

  5. Vasile, eu nu ma pricep, dar stiu pe cineva care a schimbat WW si altcineva Chevrolet Cruise, pe Logan ! Motive: intretinere, impozite, piese de schimb mult mai ieftine. In plus, Loganul e facut pentru drumuri romanesti, nu americane !

    1. Cand vrei o masina noua, poate dacia este o optiune datorita pretului insa cand o iei la mana a doua deja loganul isi cam arata adevarata fata in jur de 100000 de km pe cand alte masini se comporta mai bine la uzura.

  6. As renunta oricand la Twingo al meu pentru un Opel ca al lui Dani. Al lui a costat 6000E , adus din tara sora si prietena, Germanica. Consuma 7/100, facem cu ea cam 30000 de km anual iar piesele nu sunt chiar ata de scumpe. Exemplu: a dat fratele meu 50 de lei pe un buton de avarii la Logan iar Dan pe acelasi buton 22 de lei, la Opel. E o masina fiabila, fuge bine, te baga in scaun la nevoie, noi fiind trei, cand plecam, bagam bagaje, nu gluma. Poate te orientezi catre un Opel adus din afara de cineva de incredere. Si evident ceva mai mic ,ca nu ai nevoie cred de ditamai harabaia.

  7. Si invariabil, au aparut droaia de experti auto care se ascund sub infatisarea romanului de rand, de fiecare data cand e vorba de astfel de aspecte… :))

  8. Hai sa fiu si eu expert, ce naiba ! Eu am Audi A4, 1996, 1.6 benzina, consum de 6.5 %…. Daca iti zic ca la 150 sta lipit de asfalt, si cauciuri imperfecte pe el….sa vezi cum ar sta daca ar fi toate perfecte pe el..

    Iti recomand din asta, dar din 2000-2001, facelift, 1.9 diesel. Elegant, frumos, putere, tot ce vrei…. La 3000-3500 Euro. Sau Passat TDI, doar ca is cam pacatoase…dar mie imi place, pe ala l-as scimba…

    1. interesanta idee, insa nu stiu o sa ma mai gandesc dar momentan nu prea ma gandesc la diesel…am inteles ca trebuie sa intru mai des in service fiindca necesita o atentia mai sporita 😀

      1. Da, cam asa. Turbine, alea alea….is mai scumpe… Si suporti, bucse, etc, in general is mai scumpe ca la aceeasi masina pe benzina…

        Pai daca un 1.6 benzina in stare buna ia un 6.5, si un 1.9 diesel ia vreo 5.5…..calculeaza tu daca merita diferenta de 1 %, gandindu-te daca se strica ceva costisitor la diesel….

        De exemplu, imi place Passat din 2005-200x foarte mult, dar in afara de cel 1.9, la motoarele de 2.0 is probleme cu injectoarele. Motorina proasta, una din probleme…deh, RO..

      2. Si sa stii, jantele fac 100 % din masina ! Am vazut un A4 2001, de asta cum ti-am zis, dar la ce jante misto avea si ce bine arata in general…sa-mi bag pla daca l-as da ala pe o masina noua !!

        1. intradevar e o diferenta enorma, insa eu vreau sa ma coste putin cum arata nu prea ma intereseaza 😀 nu imi cumpar aspirator de femei, din contra n-as vrea sa le atrag pentru masina :))

          1. Ei lasa ca am mai vazut si prin strainatate, una era cu iubitul de mana se ofera unul sa o plimbe cu un ferrari si l-a lasat pe fraier balta 😀 pentru “o tura”

  9. Deci, concluzie : toata femeile de pe planeta sunt tarfe…

    Stii de Roxana Babenco ? Daca nu, cauta pe net… O sa intelegi cum arata viitorul nostru ca natiune…

    1. =)) vaaai chiar azi am auzit de “fetita” asta…doamne fereste =))
      Dar sa reluam, masina nu femei, femei gasim oricum 😀 daca sunt cum zici tu 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *