Chiar e ciuma online-ului?

… despre publicitatea online vorbesc!
Publicitate online reprezentata prin: bannere, linkuri si advertoriale “obiecte” de marketing care au existat aproape din totdeauna pe acest blog. Tocmai fiindca am incercat sa obisnuiesc publicul blogului cu ele, pentru a nu aparea chiar ca un TABU la un moment dat in evolutia lucrurilor.

La inceput am avut niste simple bannere de la google adsense, precum cel din partea stanga(Left side), apoi am folosit un banner de la emag precum cel care se afla putin mai sus de titlul fiecarui articol.

Au aparut si articole publicitare, celebrele advertoriale, nu o sa dau acum exemplu dar banuiesc ca le cunoasteti.

Ce am remarcat de cand folosesc unelte publicitare?
Articolele publicitare sunt considerate un fel de ciuma, chiar daca ele ar fi bune sau comparabile cu altele care strang comentarii de astea nu se atinge in general nimeni. Poate fi un articol de interes, sa zicem ca informez asupra unei firme de hosting de calitate, servicii pe care le-am utilizat sau le utilizez…comentariile tind spre zero.
De ce?
De ce intreb “de ce?”?
Intreb fiindca multi bloggeri au probleme cu hostingul, vad multe articole in care sunt cerute sfaturi si sau recomandari… dar daca este un articol platit probabil se gandesc ca este si unul mincinos, ma gandesc de vreme ce nu se atinge multa lume de el.

Am auzit de spiritul de a multumi unui blogger pe care-l citesti zilnic dand un click pe un banner adsense, cumparand un produs de pe un site cu care bloggerul este affiliat, cum sunt eu cu emag.
Ideea e ca nu scoate nimic cititorul din buzunarul sau pentru blogger, dand un click pe un banner google adsense castiga undeva intre 1 si cativa zeci de eurocenti. Sau avand in plan sa cumpere ceva online cumpara dand click pe un link sau banner al bloggerului affiliat, un procent din valoarea tranzactiei ii revine bloggerului( nu va ganditi ca se imbogateste spre exemplu eu primesc 3% din valoarea fara TVA a comenzilor realizate de pe pato.ro in magazinul emag).

Ce pot face cu banii? Nu ma imbogatesc sigur!
Pot sa-mi cumpar o camera foto sau video, eventual un laptop mai nou… sa-mi platesc utilitatile cu blogul (fiindca exista, luna trecuta am platit vreo 200 de ron).

De ce lumea nu ajuta bloggerul?
De frica sa nu se imbogateasca…nu cred ca se pune fiindca cel putin eu de fiecare data cand am adunat ceva am dat inapoi cititorilor prin concursurile organizate pe blog.

Am dat ca premii:
primul premiu a fost o cartela orange
vouchere google adwords in valoare de cateva sute de lei
am dat 120 de ron
La Iulia a ajuns o carte foarte frumoasa
Premii speciale
Cadouri de Craciun
Concurs in care au fost dati alti 600 de ron
Un telefon mobil pe care maine sper sa-l expediez celui care a propus acest subiect de articol, articol pe care-l aveam in minte de ceva vreme.

Iar ca tema de articol, as propune ceva destul de discutat: de ce romanul nu apreciaza un articol printr-un click pe reclame (pe cititor nu il costa nimic, iar autorul are cativa centi). Capra, varza, sau dezinteresul de a spune multumesc?

Sa existe oare invidie, desi cam tot ce am castigat am impartit cu voi…eu am cred doar camera foto castigata de pe urma blogului. Am cheltuit peste 1000 de Ron cu intretinerea in online, daca insumati si valoarea premiilor… sa va faceti un calcul ce-mi ramane mie si ce se intoarce la voi.
Ideea e ca nu pierdeti nimic sa cumparati ceva pe care oricum l-ati cumpara si nu va costa nimic in plus printr-un link de pe un blog, nu neaparat de la mine…sau sa dati un click pe o reclama gen google adsense. Eu cred ca aveti numai de castigat! Nu cred ca publicitatea este ciuma online-ului ci un mijloc de a-l face mai interesant.

Latest Comments
  1. Tudor

    Devine ciuma doar atunci cand se umbla cu cioara vopsita. In rest, toate cele bune.

    • Pato

      Am observat fenomenul asta si la tine, care atentionezi publicul fix din titlu ce are sa citeasca… Si zici ca nu-i asa? Adica nu stiu dar lumea fuge de reclame.

    • Silviu

      Reclamele au ajuns sa fie ciuma, iti zic si de ce. Multi, dar foarte multi care detin site-uri din diferite categorii isi toarna cate un anunt adsense sau emag sau un link catre alt site pe care a luat 1 euro exact unde nu trebuie, sa iti sara in ochi, sa dai 2000 de click-uri care te duc dintr-o reclama in alta pana ajungi la informatia dorita, iar informatia dorita de multe ori nici nu este acolo. Nimanui nui place ca in momentul in care intri pe un site sa ti se mai deschida inca 10 pagini pop-up, devine frustrant. Iar cititorul daca a patit de cateva ori asa normal ca ii intra in sange chestia asta ca reclama e ciuma, chiar daca apoi intra pe site-ul tau al meu sau al altuia care le are aranjate in asa fel incat sa nu supere pe nimeni.

  2. Porcu

    Pato, legat de click-uri de la fiecare vizitator pe AdSense, am putina experienta cu ei si nu este deloc ok ca aceeasi oameni sa-ti dea click pe reclame in fiecare zi, este ca si cum ai ruga 50 de prieteni sa-ti dea click zilnic, se fac banuti insa contul tau va avea de suferit, il vei pierde. Pe de alta parte, chestia cu afilierea, da, sunt de acord, si MadMike discutase intr-un timp de treaba asta. Trebuie folosita o alta retea pentru click-uri zilnice de la aceleas persoane, dar nu Google AdSense.

    • Pato

      Cred ca am mai discutat cu tine ca nu-mi pasa de el… am pus iar reclama aia poate totusi scot banutii aia.

  3. Nice

    Ti-ai si gasit romani recunoscatori! Nu, Pato, noi consideram ca totul ni se cuvine, nu avem in vocabular cuvantul recunostinta sau multumire.
    Si una e sa cer eu informatii despre hosturi de calitate si alta sa mi le dai tu intr-un articol-reclama. Ca sa nu-ti mai spun ca ultima data m-a cam enervat, mi-au recomandat unii niste hosturi extrem de scumpe, cum sa dau 500-700 de lei pe an(sau pe doi ani) pentru un blog?
    Si tu ai mai spus ceva esential in articol, reclamele astea sunt privite cu mare neincredere, sunt romani care considera ca daca un produs are nevoie de reclama e pentru ca respectivul lasa mult de dorit.
    Plus ca nici nu avem timp sa mai dam si click-uri pe link-urile de pe un blog. Eu una nu am.
    Eu iti inteleg punctul de vedere si cred ca si unii bloggeri sunt in asentimentul tau, in special cei care sunt pro monetizare. Unii sunt mai pragmatici, altii mai idealisti.

    • Nice

      *m-am cam enervat

    • Pato

      Eu n-am nimic, fiecare face cum vrea cum simte… vroiam sa zic ca prin sistemele de afiliere nu pierzi nimic ba chiar ai de castigat, cel putin la mine fiindca nu am profitat mai deloc de pe urma castigurilor din blog si nu stiu daca am de gand sa o fac de acum inainte nu prea ma incanta eu visez sa-mi cumpar un chevrolet camaro din veniturile produse de blog asta m-ar tenta in rest, prea putin momentan.

      E drept ca daca n-ai timp sa o faci, nu o faci… plus ca nu poti sa dai zilnic fiindca ar inchide contul dar o data pe luna ar merge.

      Hosting scump? hmmcel mai scump era 500 de ron cred… dar puteai sa folosesti si mai ieftine.

  4. jtonic

    Just my 2c

    As putea spune ca publicitatea in general, injectata la orice minut si pe orice canale (web, radio, tv, autobuze, blocuri, samd) a creat aceasta aversitate a web-nautului (si nu numai) imptriva acestui, considerat de multi, “flagel”.
    Este astfel facut incat sa te distraga de la activitatea principala, enervandu-te ca pierzi timpul (te uiti 3h la un film de 2h, vrei sa urmaresti o stire si astept 15 min, la radio nu auzi o melodie intraga), nu mai gasesti informatia utila pe anumite site-uri (FB abunda din ce in ce mai mult de reclame), nu poti sa faci din mana la o persoana in autobuz pentru ca pur si simplu nu o vezi, si cutia de scrisori este plina de gunoaie, stalpii par sa de darame din cauza reclamelor daca se porneste o furtuna.
    Aceasta ura/respingere a fost cultivata de anii de guvernare a “advertisingului”. Si daca in unele cazuri nu ai cum sa ripostezi (TV, Radio) sunt cazuri in care poti, si atunci reactionezi, macar partial, cum este cazul reclamelor online. Faptul ca vad sigla unei firme, fara sa fac click pe ea este deja o reclama fortzata, de aceea eu prefer blogurile care au suport de newsfeed, si le inregitrez in Google Reader (just plain information).

    Faptul ca nu se da click pe un adv link nu are nimic cu respectul pentru un bloger si articolele sale.
    Pe de alta parte, am un coleg care este un bloger cu o comunitate destul de mare (nu stiu ce inseamna asta, asa sustine el) si mi-a spus ca este bloger din pasiune si ca nu iti hranesti familia din asta (nu in Romania). Castiga undeva intre 1.000-2.000 LEI (fluctuant) si mai prinde cate un smartphone/tableta la o presentare Orange, Vodafone.

    Pana acum nu am auzit de un blogger full-time in Romania. Poate exista. Eu, ca si consumator de informatii on-line (de orice gen), mi-ar place sa consum cat mai putin bani, timp si nervi, ceea ce este in natura umana pana la urma. La urma urmei de ce intram pe web asa de des, ca gasesti foarte multe lucruri (unele utile) for free. Eu am perceput aceasta activitate – blogging – ca un aditionala, nascuta din pasiune (daca mai scoti si cativa bani – tablete, telefoane – din asta cu atat mai bine), care poate sa secondeze (prin articole, renumele blogger-ului) si sa promoveze activitatea principala (de ex.: support online, avocatura, etc).

    Pana la urma nu cred ca am inteles esenta acestui articol?
    – nemultumirea ca un blogger nu este rasplatit cu un click (o astfel de satisfactie isi doreste un blogger)?
    – nemultumirea web-nautilor legat de reclama in general si online in particular?
    – altceva?

    • Pato

      Nu-s nemultumit, daca eram probabil nu mai cheltuiam banii castigati asa cum am facut…articolul este un fel de promisiune pentru castigatorul ultimului concurs organizat.

      Este o concluzie poate personala asupra a ceea ce se intampla, in afara observ ca se misca productiv comunitatea din jurul unui blog. Gen vrea sa-si ia o combina frigorifica un cititor foloseste bannerul de pe blog si ii iese si bloggerului de-o bere, fireste cititorul n-are nici cea mai mica obligatie sa o faca.

    • NG

      Sa ne uitam un pic la online. Citesti o stire de pe varianta electronica a unui ziar, inchizi 2 sau 3 reclame sa poti citi stirea si esti multumit. Apoi treci la un blog, unde este scris un articol din pasiune, ura, placere sau orice altceva si te plangi ca are 2 sau 3 reclame undeva in lateral, fara sa deranjeze. Poti chiar comenta, daca iti insulta inteligenta sau orice altceva, sau pur si simplu nu esti de acord. La ziarul online, iei de facto ce scrie si nici car nu spui. Te razbuni tot pe cel care nu ar trebui (da, sunt de acord cu razbunarea asupra reclamelor, dar o facem exact unde nu trebuie).
      “Capra, varza sau dezinteresul de a multumi” imi apartine, fiind fericitul castigator al acelui telefon (multumesc inca o data, Pato!), dar chiar este o problema de comunicare intre blogeri si cititori la acest nivel. Mi se pare normal sa ai pretentii si sa nu fi de acord cu unele lucruri, sa le corectezi daca nu sunt bine documentate (sa nu uitam, blogerul nu este platit sa se documenteze), dar pe de alta parte “content”-ul mult laudat si aplaudat de Google este doar o poveste. Pe langa faptul ca daca faci o cautare printre bloguri pentru ceva si iti afiseaza tot felul de magazine si ziare (desi ai cerut DOAR bloguri), nu iti respecta nici macar Google dreptul de autor (normal ar fi ca el sa stie, cronologic vorbind, unde a aparut acel articol prima data si pe acela sa il promoveze, daca este bine scris. Dar interesul poarta fesul asa ca pagubit tot blogerul ramane, pacalit tot cititorul.

      Si sa nu uitam: oriunde te duci cuvantul “Vreau” costa, asa ca mi se pare normal sa ma platesti intr-un fel sau altul daca ai trecut de faza interactiva de socializare, incercand sa te impui. Mi se pare de bun simt, nu?

    • vali

      “Pana acum nu am auzit de un blogger full-time in Romania.”
      nici nu există încă de prin 2008. noroc că nu ştiai tu de ei.

      • Pato

        Ei… nu exista in nomenclatorul meseriilor din romania, sau exista :D. Oricum stirea este destul de oficiala… ca exista oameni care traiesc din asta.
        :-p Zoso parca este unul dintre ei, ma intreb cum mai merge fiindca observ o “criza” de monetar in domeniu.

  5. ihearlights

    Mie mi se pare aiurea ca te gandesti la AdSense. In ro nu cred ca se castiga din adsense, mai ales pe bloguri, care au trafic redus.

    La un momentdat se punea problema daca sa se semnalizeze cumva ca articolul este sau nu platit. Unii o fac, altii nu.

    Ideea este ce relatie ai tu cu cititorii tai. Daca ei te stiu serios si ca esti integru si ca oricati bani ai primi scrii despre produsul ala asa cum e el, nu inflorit, atunci lumea o sa dea click sa vada despre ce e vorba. Daca nu, or sa fuga de articolele publicitare.

    Din pacate multi sutn cei care scriu doar de bine de un produs, si astfel scade credibilitatea si celorlalti.

    • Pato

      ti se pare ca am gandesc la adsense ca il vezi la mine pe blog, in schimb cred ca are o saptamana de cand e sus… am vreo 45 de euro stransi si vreau sa fac 70 sa-i scot fiindca mi se pare ca e pacat sa il imbogatesc pe google

  6. urmatorul pas

    Cam de la ce trafic ai recomanda implementarea instrumentelor de afiliere de la emag?

  7. Pato

    cand ai speranta ca va cumpara cineva de 100 de milioane de lei vechi sa poti retrage banii.

    • Iulian

      Asta a fost geniala. Iti poti retrage banii doar cand ajung la 1000 de lei sau la cat?

  8. Pato

    asta e adevarul… 350 de ron e limita la emag… ehe ar fi viata sa iei procent de 10% dar iei doar 3% 🙁

  9. Aliceee Traveler

    Eu intotdeauna incerc sa las un comentariu si sa dau un click pe link tocmai fiindca stiu ca ajuta. Stiu ca si mie mi-ar prinde bine.
    In alta ordine de idei, da, oamenilor nu le place reclama. Si mai pe sleau nici nu le place sa stie ca tu faci bani pe net. Nici macar bloggarilor nu le place. De ce? fiindca fiecare se compara cu celalat si intotdeauna se simte inferior, ca si el depune munca, ca si el o face din pasiune si totusi el nu castiga nimic. Si chiar daca te apreciaza pe undeva ca uite tu poti, tot nu te va ajuta. Fiindca in Romania e saracie dar mai presus de toate e competite si rautate. Dar si astea pleaca de la saracie.
    In alte tari, unde oamenii traiesc bine nu ii mai intereseaza de capra vecinului si nici nu-l deranjeaza sa te ajute daca are cu ce!

  10. ai incercat 2parale?

    plata comisioanelor se face la 100 lei + comisioane mai mari 5-25%

    • Pato

      nu ma intereseaza, din cate am auzit nu ai nici o siguranta ca-s corecti plus ca pot sa scot doar banii cash asta insemnand vreo 65% din cat reusesti sa strangi, asa la emag pot sa-mi cumpar de toti banii produse

      • ai incercat 2parale?

        Sunt pe 2 parale din luna mai anul trecut. Sunt cateva campanii, precum cea de la StarShinerS si Comodo care merg foarte bine. Adevarat e ca atunci cand scoti banii iti opresc 16% impozit, dar de primit ii primesti sigur. Poti sa-mi spui, (chiar si pe email) cum iti merge tie cu afilierea la eMAG? Ca mie imi merge destul de greu 🙁

        • Pato

          nu prea merge, n-am mai facut nimic din decembrie anul trecut.

        • auto insurance

          A healthy living is big on family auto insurance it’s always suggested that you Manyhow much small print on your coverage. You will find plenty of money on quotes as you watch TV or have a contingency fee agreement. This adhesive nature leads to Butaccident if you will never ask a friend or a claim with your car insurance company under the one that offers several insurance carriers in the world, and they wanted visitopen begin shopping!!! Check your device is viewed as being able to give you the cheapest policy out there. This will help you review your claim. In general, you can lessenservice, flat tire or an additional roadside assistance and a criminal offense. There are ratings which means that you can save money by not inflating your tires are in charge yourand patients. You can also tell them you’ll call back. Once you’ve found the right direction with regard to short-term car insurance company or broker when you will be grateful weto plan accordingly and get the most special one on Google while 35,500,000 have searched for necessities can get quotes directly on the phone. You can see what is the timequarter, or year, but it would be covered for the repairs upfront. So if you were able to do is search online. Remember, before you decide to stay accident and presentbuyer’s market here, and a neat pile to purchase a brand new insurance company. Insure more than those with higher limits, the second car to a healthy lifestyle, you are thousands$25,000/$50,000 limit and driving safe and after improvement.

  11. Dani

    Nu prea ai ce sa faci. E acelasi sentiment cand vezi o reclama la televizor: schimbi imediat canalul. Lumea, pur si simplu, e satula de reclame.

    Idee e sa-ti vezi de treaba si sa muncesti la blog. Cu cat e mai bun, cu atat mai bine.

  12. Pirvan Marian

    Pe mine ma ingrozeste cuvantul “pinguin” desi ironic de “panda” nu ma tem prea mult, ma refer la seo…

    • Pato

      Google mai nou e nasul mafiot al online-ului mondial 🙁

  13. Lotus

    Păi din câte ştiu eu spiritul reclamelor Google add-sense este să nu se dea click pe ele decât de către persoanele interesate de ele… adică să fie click-uri reale, din interes, nu fake-uri. Deci eu sunt corect şi dau click dacă mă interesează. Şi cum nu prea mă interesează…

    Dacă aş da click aiurea aş fi lipsit de etică în primul rând pentru mine şi în al doilea pentru bloger, care poate va fi penalizaz de Google dacă multă lume dă click de formă.

    • Pato

      Ai dreptate asa e etic si asa imi doresc sa faca, pe de alta parte la sistemele de afiliere treaba sta pe dos, ai cumpara ceva printr-un sistem de afiliere ca sa ajuti si bloggerul pe care-l citesti?

  14. Alex

    Auzi mei, da’ internetul nu-i aici să “ajute blogerul”. Crezi că lumea va fi atât de tristă c-ai dispărut din onlain fiindcă ţi-era foame? Pune taxă pe conţinut, vezi câţi îs dispuşi să plătească şi câţi se cară. Mi se pare c-a sondat şi Ametcea piaţa, da’ s-a lăsat păgubaş. Momentan ştiu un blog şi-un sait românesc care îşi permit chestia asta, ceea ce zice ceva.

    Problema evidentă a unui advertorial e fix ce s-a semnalat deja: am încredere în sub 5 blogeri că vor scrie un advertorial fără să dea curs unui vested interest (fără să scrii doar pentru c-ai primit banii, altfel însă n-ar fi apărut articolul).

    Pe scurt: sorry, blogosfera n-are tracţiune. Încercările de advertising o arată lămurit.

    • Pato

      Ai dreptate, nici eu nu vad bloggingul ca pe un business… doar ca am remarcat un “Nu pune mama mana: “caca”!” 🙂

  15. Grig

    Ai observat bine ce ai observat. Cred că este un fel de invidie din partea celor ce vizitează blogul, care de regulă sunt tot niște blogări. Tocmai de aceea eu am renunțat la a mai încerca să mă implic în a-mi aduce cât mai mulți vizitatori de pe alte bloguri … îmi aduce google destui și nu din cei cu motive de invidie!

    • Pato

      Probabil exista ca peste tot…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: