apa

Vapor lansat la apa

In imaginile de mai jos. puteti vedea cum se lanseaza o nava la apa pentru prima data, imediat dupa ce a fost construita intr-un santier naval. Prima lansare la apa a navei are loc, de obicei, intr-o atmosfera festiva. De obicei participa oficiali si reprezentati ai firmelor, care care au construit si pentru care s-a construit nava. Festivitatea de lansare coincide si cu botezul vasului, spargandu-se o sticla de sampanie in cinstea lucrarii.

Tagged , , , ,

28 thoughts on “Vapor lansat la apa

    1. Da si nu doar ca blogger! Daca asta o sa-mi fie meseria, nu crezi ca ar trebui sa fiu informat… imi dau doctoratul in “apa” :)), Water Doctor!

    1. Am vazut o data de pe bac, fiindca bacul la Braila trece prin dreptul santierului naval Aker Braila, insa eram la distanta si oricum nu a parut asa de impresionant, plus ca nu aveam cu ce sa filmez… nu aveam nici camera video, nici foto si nici telefon mobil smecher(nu am nici acum).

      Ratatouille- pare ca se rastoarna dar lansarea la apa este calculata si recalculata inca dinainte de acceptul proiectului de catre ingineri!

  1. Nici nu stiam ca asa sunt lansate vapoarele la apa . Imi imaginam ca intra cu botul in apa, adica ca si cum ai intra cu o masina, drept, nu ca sunt lasate pe laterala .

    1. Depinde, din cate stiu eu se pot lansa si asa dar nu cu pupa in fata, adica cu spatele!… nu stiu acum chiar de ce, dar o sa aflu fiindca o sa ma documentez.
      Se mai lanseaza din cate stiu si in docuri care se inunda, gen ecluzele de pe canalul Dunare-Marea Neagra… sper sa nu zic prostii!

  2. Interesant modul de a lansa nave la apa, am ramas uimit cum de nu se rastoarna navele.

    1. Bine in momentul ala sunt goale… poate daca ar avea incarcatura neasigurata in ele, balansul creat ar putea fi atat de mare incat sa se dea peste cap, cum de altfel pare ca face in prima faza! Ce pot sa zic o lansare la apa este foarte bine calculata, e un punct cheie!

  3. Eu am trait asa ceva in santierul naval Damen GL cand faceam cursul de tubulator naval. E un sentiment.. frumos, sa stii ca si tu ai contribuit la constructia unor astfel de giganti. Orice lansare era un moment de sarbatoare la Damen GL. Tot santierul se aduna langa ”nava vedeta” si asteptam momentul in care se taiau paramele ๐Ÿ˜€ Frumos..

  4. Nop. Blogging-ul e doar o pasiune descoperita relativ de curand(acu 2 ani si ceva) . Sunt calificat ca tubulator naval insa in ultimul timp ( ultimii 3 ani ) am ales sa lucrez in strainatate ca.. barman. Ce diferenta nu ? Totusi sunt bani mult mai multi in ”domeniul 2” daca il practici in strainatate. Din pacate, fiind roman, in Europa trebuie sa ai nervi de FIER, sa suporti injoselile din toate directiile, in ORICE tara.. Pentru bani insa.. suporti multe.

    1. ciudat, fiindca stiu ca in domeniul asta se castiga peste medie… chiar si in tara la noi! In strainatate nu puteai gasi ceva pe profesia ta? Ma gandesc ca ar fi fost platit si pe masura… Eu fac Facultatea de Arhitectura Navala si ce-mi zici tu e cam trist.

      1. Acum depinde si unde lucrezi. Daca ai ocazia sa intri direct ep un santier naval, poti lucra pe bani frumosi si la noi. din pacate pe posturile bune, pe santierele mari, sunt oameni relativ vechi ( au 10-15 ani de exp ) si cu relatii, care nu se lasa inlocuiti de un ”pustiulica”. Chestia nasoala la noi e ca nici nu prea se fac angajari. De posturi se afla doar asa.. in soapta si pe pile. Eu am lucrat la ”sub-contractori” la Damen. E un salariu mediu si sigur pe o perioada DETERMINATA, dar nu se compara cu 1200-1500 de E pe care ii iei in afara cash ( fara sa socotesc bacsisul ). Insa sa stii ca daca intradevar voi avea sansa sa intru undeva pe un post PE SANTIER la noi, cu cea mai mare placere. Nu as mai pleca EVER in strainatate. Poate doar in vacante..

        1. P.S.
          Am uitat sa spun. Arhitectura navala se plateste foarte bine si la noi. Dar trebuie sa fii BUN si un timp la inceput sa faci putina ”ucenicie”. Tot ce tine de proiectare se plateste foarte bine. Eu ma pricep sa citesc planurile dar la chestii mai complicate ma cam pierd :)) Nu am privirea aia ”in spatiu” asa cum ar trebui. Bine, nici nu am aprofundat domeniul ๐Ÿ˜€

          1. Privirea in spatiu o am :D, bine la proiectare am de lucrat, trebuie sa stapanesc bine softurile de proiectare si inca simt ca am scapari, bine abia am trecut anul 2. Oriunde trebuie ucenicie la inceput, altfel nu poti sa le stii pe toate fiindca n-ai experienta cuiva care s-a lovit de ele.

    1. Daca tu crezi ca oamenii care fac asta sunt prosti, nu stii tu cat studiu si pregatire se afla in spatele unei lansari la apa ๐Ÿ™

  5. Am avut ocazia sa vad de mai multe ori lansarile la apa din santierul naval Galati. Nu prea seamana cu ceea ce am vazut aici… foloseau o cu totul alta metoda.

  6. cine crede ca o lansare de nava este jucarie se inseala amarnic.in momentul cand se comanda taierea paramelor toti taietorii trebuie sa se sincronizeze in acelasi timp ,altfel exista riscul ca nava sa se intoarca in diagonala in timpul lansarii si in cel mai rau caz sa se rastoarne.daca vreti sa stiti ca si o lansare in doc este dificila,daca nu se balasteaza nava cum trebuie.cine vede acest com si are ceva vechime in santirul naval galati isi aduce aminte de acel pescador micut care s a rasturnat in doc .apropo de munca in sant nav ,e adev ca se castiga mai bine dar si conditiile sunt dure.vara ai ocazia sa lucrezi si la peste 50 grade tmp iar iarna invers.in legatura cu com lui flori am trait si eu asa ceva tot la galati in urma cu mai multi ani.e adevarat ca simti ceva foarte frumos cand vezi lansarea unei nave la care stii ca ai muncit si tu.daca mai vreti det despre nave ne gasim aici.nu mai lucrez de 9 ani in santier dar navele la care am lucrat le stiu si pe int si pe ext cu ochii inchisi.chiar mi a placut in santier si am ramas cu cele mai frumoase amintiri.daca l cunoaste cineva pe maistru bacalu din lacatuserie sa i transmita multe salutari de la un baiat din zona barlad care a fost in echipa lui.

    1. Din pacate eu sunt doar student… n-am fost niciodata pe sanstier, deci mere lucru nu stiu dar vreau sa invat! Multumim pentru explicatii, le-am spus si eu ca lansarea la apa nu e o prostie si ca ea este calculata de ingineri cu meticulozitatea inca din stadiul de proiect, fiindca este un moment critic.
      Cum s-ar zice e primul examen important din viata unui vapor.

  7. Ce tare se lanseaza nava deabea astept saptamana altfel ca sa vad si eu cum se lanseaza o nava in realitate!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *