Port container vs Tanc Petrolier

Tema mea la engleza este sa scriu o compunere cu tema “ Compare and contrast two types of ships, at your choice“.

Pentru inceput m-am gandit la cele doua tipuri de nave pe care as putea sa le aleg sa-mi incep compunerea, am ajuns la concluzia ca cele ar trebui sa fie: oil tanker and port container.
Am ales aceste 2 tipuri de nave gandidu-ma atat la asemanari cat si la deosebiri si pentru ca imi va fi mult mai simplu sa le compar.

tanc petrolier

Atat port containerul cat si tancul petrolier au in general dimenisiuni foarte mari: lungime, latime, pescaj, masa, volum s.a. Ele se mai aseamana din punct de vedere al destinatiei lor, ambele sunt utilizate in transportul de marfuri. Cantitati enorme daca ne gandim ca a existat/exista o tendinta de construire de supertancuri, ajunganduse la capacitati de incarcare de pana la 4000000 tdw si datorita riscurilor ridicate de poluare masiva a mediului marin acestea au fost reglementate la 150000 tdw, asta insemnand o diferenta de 25 de ori.
Piata de munca ieftina din China si Asia in general a dus la dezvoltarea si implementarea unor metode de transport mai practice si polivalente. Transportul containerului este unul bine gandit el putandu-se face, pe mare, feroviar sau terestru fara a fi nevoie de alte modificari pentru a putea transporta marfurile, deoarece containerele sunt construite dupa anumite stasuri si mediile de transport la fel.

Diferenta dintre port container si un tanc petrolier este una vizibila, deoarece tancul petrolier transporta produse lichide precum: benzina, titei, motorina, petrol, uleiuri grele vrac pe cand port containerul transporta produse impachetate/imbuteliate in containere individuale.

Din punct de vedere al unui viitor inginer navalist ambele nave au niste forme pline si contin o seciune destul de mare de forma cuplului maestru care este in forma literei “U”.
Ambele nave au un coeficient bloc ridicat, rezistenta la inaintare fiind destul de mare.
Cele doua tipuri de nave sunt niste mici rotite in angrenajul economiei mondiale!

portul din Hamburg Germania

Fireste ca ar mai fi multe de spus, despre doi giganti care strabat apele pentru a satisface nevoile tuturor…dar ajunge si atat.
Si acum va urma marele of.. incercarea de a traduce in engleza!

Photos via and via

Latest Comments
  1. Colorbliss

    Hai ca poti, Pato :)) 😀 Mult spor! 😛

  2. marius

    muncesti la damen galati?
    ai facut facultatea de nave de ai atatea informatii?

    • Pato

      Sunt student la Facultatea de Arhitectura Navala( Facultatea de Nave).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: