Lansarea navei PSV “WORLD PERIDOT” #2

Acum doua saptamani, pe 28 februarie 2013, a fost lansata a doua nava tip PSV.
WORLD PERIDOT face parte dintr-o serie de 6 nave, de tip Platform Supply Vessel, pe care Santierul Naval Damen le construieste pentru Compania “World Wide Supply”, armator norvegian. Din pacate programul nu mi-a permis sa asist la lansarea navei, dar multumita tehnicii si noilor tehnologii putem vedea impreuna lansarea:

Caracteristicile principale ale navei PSV, WORLD PERIDOT, sunt:
– Lungime totala:80.10 m
– Latime:16.20 m
Pescaj:6.15 m
– Deadweight:aprox. 3300 t
– Greutate maxima pe punte:max. 1400 t
– Societatea de Clasificare:LRS (Lloyd Register of Shipping)
– Echipaj + pasageri:16 + 6 persoane
– Viteza:13,7 noduri

Latest Comments
  1. Refu

    Am vazut niste lansari pe apa mai violente, unde nava se inclina serios 😀

    • Pato

      si aici pe blog sunt cateva lansari mai spectaculoase :D, bine ele sunt de evitat pentru constructorul naval fiindca in caz de deteriorari implica costuri suplimentare…si nimeni nu-si doreste sa cheltuie mai mult decat e necesar.

  2. carmen

    Sunt multi pe nava la momentul lansarii? Un omuletz am zarit, insa ma gandesc la personal naval ori doar mesterii de pe santier ?

    • Pato

      Asta nu stiu, probabil maxim numarul de oameni din specificatiile navei… dar n-am vazut niciodata mai multi de 10. Si chiar nu stiu daca au vreun rol, la bordul navei in timpul lansarii. O sa ma mai interesez.

      • carmen

        2 am zarit, se miscau pe acolo, pareau ca trag de un cablu 🙂 pare palpitant chit ca dureaza cateva secunde.

        Sunt sanse sa se rastoarne?

        • Pato

          Minime, avand in vedere ca navele sunt proiectate sa opereze in conditii de mare reala… in Marea Nordului!

          Dar fireste ca se poate, hazardul poate oricand sa dea planuri peste cap.

          • carmen

            ma refeream atunci la lansarea ei, sa alunece prea repede sau prea incet si la impactul cu apa sa se rastoarne .

          • Pato

            La nava, sau la acei pasageri te referi? Eu ma refeream la nava…banuiesc ca ne refeream la acelasi lucru.

          • carmen

            da, la nava, oamenii de acolo e ok, spre sa fie instruiti.

          • Pato

            cum ziceam slabe sanse…la cate calcule se fac numai pentru lansare! Plus ca mai e si experienta, deja au mai lansat una aproximativ la fel, deci au 2 lansari material didactic pentru urmatoarele 4 nave din serie.

  3. Nice

    Spectaculos, la urmatoarea sigur iti faci timp sa ajungi. Mai ales ca vei fi dotat corespunzator cu un aparat foto cu zoom imens. :))

    • Pato

      Vom vedea daca voi putea sa ajung depinde cum pica, in functie de programul si prioritatile mele.
      Dar nu stiu daca un zoom spectaculos ajuta la ceva in acest caz, fiindca oamenii de acolo sunt foarte de treaba si te lasa sa filmezi de la o distanta in limitele sigurantei.

      • Nice

        Te ajuta sa vezi mai bine omuletzii de care intreba Carmen mai sus. 😀

        • Pato

          Chiar ma gandesc sa cer o aprobare sa fiu si eu pe o nava la o asemenea lansare, dar poate la vara si as avea nevoie de o camera GOPro

          • Nice

            Nu e o idee rea, mai ales ca acum esti de-al casei pe santierul naval. 😛

          • Pato

            e o ideea vom vedea daca mi se va si aproba 🙂

  4. Lucian

    De data asta nu mai era sa pice cand a ajuns pe apa 😀

    • Pato

      Cum ii explicam si lui Carmen, se invata de la o lansare la alta… plus ca cala de lansare difera putin fata de cea de la prima nava, acolo panta sinelor avea un unghi mai mare.

  5. Alex Stan

    Este prima data cand vad asa ceva:D

    • Pato

      Sper ca ti-a placut, si daca dau un search pe blog… cu “nava”, “lansare” o sa vezi chestii interesante cred eu 😀

  6. Misos

    tot la tine pe blog am mai vazut lansari destul de interesante, asta a planat usor si frumos.

    Viteza suportilor(?) nu este controlata de la distanta, de ce unele nave sunt aruncate asa violent?

    • Pato

      Salut,
      In acest caz lansarea a fost mai lina fiindca Dunarea e foarte mare…cotele apei Dunarii sunt ridicate.

      Viteza “saniilor” ca asa se numesc acei suporti nu este controlata…este calculata, insa nu controlata. Totul se intampla gravitational…(se face pe la fizica mecanica cu energie cinetica si potentiala…conservarea energiei).

      La celelalte lansari mai violente Dunarea era scazuta si navele pe sanii alunecau mai mult pe avea rampa de lansare care are totusi un unghi de inclinare considerabil si cum diferenta de inaltime initiala fi finala era mai mare viteza ajungea sa fie mai mare. Sper ca am explicat pe intelesul tuturor.

      Cheia este gravitatia!

  7. Roderick Busher

    I have to tell you that it’s hard to find your articles in google, i found this one on 11 spot, you should build
    some quality backlinks in order to rank your site, i know how to help you, just search in google – k2
    seo tips

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: