M-am uitat acum sa vad ce mai cauta oamenii pe google si ajung la mine pe blog, cineva a cautat:”cum se numeste urma lasata de vapor”. M-am gandit sa ii raspund, sa fiu de folos cititorului, care banuiesc ca nu a gasit raspunsul inca pe blogul meu.
Urma lasata de o nava/vapor se numeste siaj!
Siajul in mecanica fluidelor ar putea fi definit ca un “volum de fluid turbionar pe care îl lasă în urma sa un corp în mișcare într-un fluid”.
Cand un corp se deplaseaza intr-un lichid in urma lui automat apar niste valuri mai mici sau mai mari, acele turbulente se numesc siaj, create in cazul unei nave de viteza navei, formele navei, apendicii navei etc.
La intrebarea: Cum se numeste urma lasata de vapor?
Raspunsul este: Siaj
sursa imagini
Ce tip de nava este cea din poze? Arata periculos…
este o super nava de asalt… un nou tip de nava militara, de tip trimaran, cu niste specificatii uluitoare.
Atinge viteza maxima de 60 de noduri, e confectionata din aluminiu, apartine SUA… e o arma letala!
🙂 dar oare o sa mai caute?
Daca nu o sa mai caute el o sa caute altii probabil, dar in speranta ca pot sa-l ajut fiindca stiam raspunsul a trebuit sa scriu articolul.
Pana la urma asta inseamna sa scrii sa zicem pe o anumita nisa.
thanks man! chiar incercam sa imi amintesc cum se numeste.
Dacă nu o să mai caute el poate or să caute alții.
Chiar nu știam că valurile lăsate în urmă de o ambarcațiune au un nume al lor.
Miscarea de siaj (de curgere a apei in zona pupei), investigata in absenta elicei se numeste miscare nominala de siaj sau pe scurt siaj nominal.Si vorba lui Grig ,daca nu o sa caute el , afla cei care citesc articolul si nu stiau pina acum.
Multumesc pentru completari, ai studii in domeniu? 😀
Tatal meu este fost Sef mecanic pe vapoare maritime si de micuta am tot stat pe vapoare si am mai invatat cate ceva…
Super dragut, mi-ar fi placut ca si tatal meu sa fi avut legatura cu aceasta ramura, insa n-are nicio treaba… eu sunt primul din familie care am abordat aceasta provocare “apa”.
subiectul asta e asa de fascinamt pt mine ca te-as ruga sa scrii zilnic cate ceva,categoric nu stiu multttte. 🙂
Zilnic nu prea am cum sa scriu, dar incer ca macar o data pe saptamana sa aduc ceva nou din domeniul constructiilor navale pe blog.
Ce imagini frumoase, eu ii ziceam pur si simplu urma . Macar am mai invatat ceva nou .
Intradevar sunt spectaculase, chiar si nava este una de top atat din pdv al “arhitecturii navale” dar si a tehnologiilor utilizate…
Bun bun..dar daca tot esti la capitolul asta..spune-mi cum se numeste urma lasata de avion?
Nu ma refer la avioane cu reactie, care din cauza evacuarii, in contact cu stratosfera (sau ce-o fi acolo sus) lasa urmele alea.
Ma refer la efectiv avioanele care le vad sus, si au o urma lasata, care dupa cateva minute dispare.
🙂
Nu sunt student la aerospatiale, ci la Arhitectura navala.
Pot sa-ti spun ca si aerul este considerat fluid e drept ca e considerat fluid compresibil( apa fiind un fluid incompresibil). Cand trece un avion prin aer creaza turbulente in urma lui, care probabil tot termenul “siaj” cred ca le defineste(nu-s sigur).
Dar urma aceea care este vizibila este “fumul”/reziduurile nearse sau produse prin arderea carburantului( in cazul de fata kerosen).
O sa ma interesez ca am amici la aerospatiale prin Marea Britanie.
prin aceste articole tu ne dai informati pe care multi nu le stiu,cel putin eu nu
cum se numeste urma lasata de MELC?? 🙂
dara? habar n-am!
La viteza pe care o are Melcul face cel mai mare siaj … e aproape un Tsunami
Ce tare 😀 Habar nu aveam 😀
Uite că am mai aflat ceva nou 😀
Asta chiar ca nu am stiuto 😛
ma plimbi si pe mine cu nava asta? 🙂
Ce n-as da sa urc eu la bordul ei… dar nu cred ca am sansa :), sau voi avea vreodata, in general navele de militare au un regim special!
Ms ! M-a ajutat la geografie !
Cum asa? cu placere, ce pot sa zic… ma bucur ca pot fi de folos!
nu stiu cat o sa ma ajute asta in viata..dar e bine de stiut 😀