Cea mai mare nava RO-RO din lume

Cea mai mare nava Roll-On/Roll-Off din lume face parte din clasa MARK V si se numeste MV TØNSBERG. (voi folosi termenul Ro-Ro pentru Roll-On/Roll-Off)
Nava a fost comandata de grupul norvegian, Wallenius Wilhelmsen si a fost construita de catre japonezii de la Mitsubishi Heavy Industries sub supravegherea atenta a societatii de clasificare Det Norske Veritas.
MV TØNSBERG a fost defapt prima dintr-o comanda de 4 nave din aceeasi clasa, Mark V, adresata grupului japonez. Nava a fost livrata, in martie 2011, de catre santierul naval MHI’s Nagasaki Shipyard & Machinery Works. In 2012 a a primit premiul “Nava anului 2011” din partea Japan Society of Naval Architects and Ocean Engineers (JASNAOE).

Nava a fost proiectata si construita avand in vedere respectarea mediului… putem spune ca este o nava eco friendly! Doar din reproiectarea formelor navei a fost redus consumul anual de combustibil cu 15-20%.

Dimensiuni principale ale celei mai mari nave tip Ro-Ro din lume, MV TØNSBERG:

Lungimea maxima(LOA): 265 metri;
Latime(B): 32.26 metri;
Pescaj(T): 11 metri;
Inaltime de constructie(D): 57 metri;
Tonaj brut: 74622 tone;
Masina de propulsie: Man B&W, 7 pistoane, Puterea motorului:20100kW MCR la 108rpm;
Propulsor: 7.1 metri in diametru, Elice cu 6 pale;
Manevrabilitate: 2 thrustere Kawasaki a cate 2500kW
Viteza de serviciu: 20.25 noduri

Clasa Mark V reprezinta cele mai complexe nave de tip RO-RO construite vreodata, avand modificari importante in proiectare precum adaptarea unei rampe de acces de mare capacitate, punti mai solide si mai inalte(puntea pricipala avand 7.1 metri inaltime, permitand accesul utilajelor speciale), consumul redus de combustibil, emisii reduse de CO2, economie in transport si o mai buna manipulare a marfii in conditii de siguranta.

Nava din primul clip era doar in stadiul de proiect, o animatie 3D, dar mai jos puteti vedea nava reala:

Care este cea mai mare nava tip Roll-On/Roll-Off din lume?
Raspunsul este: Cea mai mare nava Ro-Ro este MV TØNSBERG, insa fireste nu pentru foarte mult timp!

Surse:
mhi.co.jp
marineinsight.com

Latest Comments
  1. Scraf

    Interesanta nava, prima oara dupa numele articolului,am crezut ca este vorba despre o nava construita in intregime in Romania. Se vede ca nu ma pricep la constructii navale…

    • Pato

      Este construit in intregime in Japonia, Ro-Ro reprezinta navele care permit ambarcarea “marfii” pe roti 😀 : automobile, tractoare, alte utilaje…

      Se fac si in Romania, chiar am lucrat la una asta vara… Sigrid era catalogata ca o nava tip RO-RO (dar e aproape de 3 ori mai mica ca lungime) http://pato.ro/2012/10/prima-mea-nava-lansata-la-apa.html

  2. Vilcu

    Care e cea mai mare nava, de orice fel din lume?

    • Pato

      Va urma poate chiar data viitoare un articol despre asta 🙂

  3. Gigel

    WOW…cat de mare este!

  4. Alex Stan

    Chiar este impresionant de mare. Totusi, sunt curios, asemenea lui Vilcu, care e cea mai mare nava din lume.:D

    • Pato

      o sa scriu un articol despre acest subiect.

  5. dirtman

    20100kW O_O!!! tare

  6. Havrince Daniel

    Asta numesti tu mare?

  7. Nice

    Este uriasa, dar vasele de croaziera vazute de mine plutind pe Adriatica, aproape de Dubrovnik, erau cu adevarat gigantice. Impresionante, cu adevarat! Nu am putut sa iau imagini caci eram deja in autocar. Unul din marile mele regrete…

    • Pato

      nu stiu daca navele alea pasagere sunt mai mari ca aceasta, insa sunt impresionante prin inaltimea de constructie…

  8. Razvan Gavrila

    Imensa…si consuma mai putin. In al doilea clip se vede clar cat de imensa este…

  9. Ana Q.

    Din titlul articolului imi cam faceam sperante ca e facuta in Romania dar mai e mult pana departe. 😛

    • Pato

      Dupa cum ai citit nu a fost facuta in Romania 😀

  10. Monica

    wow…asta da evolutie a tehnologiei… e bine de stiut ca si in Romania se pot face si se fac astfel de nave, chiar daca nu la aceeasi dimensiune

    • Pato

      Se pot face, desi aceste nave sunt destul de sensibile si complicate fiindca navele RO-RO au anumite specificatii, plus ca marfa pe roti trebuie foarte bine asigurata la bordul navei…

  11. Mihalcea Valentin

    waa asta e mina de aur pentru fier vechi :))

    • Pato

      ai fi uimit cati bani produce 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: